Koppången …

Jo jag vet. Det är inte jul snart. Och jag vet, vi längtar alla efter våren men ändå. Jag har ju tjatat så många gånger om att jag tycker så mycket om en sång vi brukar sjunga på julkonserten i kören. Sången är Koppången med musik av Pererik Moraeus och text av Py Bäckman.

Jag tycker väldigt mycket om just texten och har alltid sett bilder framför mig när vi sjungit den. Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och gjort ett litet bildspel till Koppången … från vår julkonsert 2007. ”Filmen” har jag laddat upp på YouTube. Om ni har lust får ni gärna lyssna. Men jag har full förståelse om ni inte känner för att lyssna på vintersånger när ni längtar efter våren 🙂

Och … ni får ha överseende med kvalitén. Det hörs hostningar och harklingar i bakgrunden och bilderna tappar i kvalitét när man laddar upp dom på YouTube men det hörs och syns ju i varje fall 😉

Det här inlägget postades i Säg det med en sång. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Koppången …

  1. Ulla skriver:

    Så vackert och stämningsfullt ni sjunger 🙂
    Jag har inget ljud inkopplat till min egen dator men nu har jag lyssnat till kören på min mans dator.
    Fint bildspel du gjort också.
    Och så önskar jag dig en riktigt skön helg!
    Vi har vinter här nu 🙂
    Kram Ulla

  2. Anita skriver:

    Ja jag tyckte det var roligt att pröva och göra ett bildspel med Windows Movie Maker. Har aldrig testat det förut. Tyvärr har jag en gammal release (allt i min pc är åldersstiget) så kvalitén blev inte så bra. Men det var jättekul att försöka följa texten med bilderna. Det är inte många sånger som man kan göra det med men det går med denna. ”Vintern ra” gjorde jag också men där har jag mer lagt ut bilderna, dom anknyter inte direkt till texten.

    Och apropå åldersstigen pc, jag kan inte ens ställa in skärmen på 1280:s bredd. Hopplöst, jag börjar bli den enda som har 1024 tror jag 😉 Jag måste nog investera i en ny snart.

Kommentera

