På väg att bli full …

Nej, nej … det är inte mig själv jag skriver om utan månen. Det är ju läge för fullmåne en måne som dessutom ska bli en supermåne, alltså upplevas som extra stor och den ska kunna gå att skåda den 14 november. Men så var det ju det där med vädret. Idag är det mulet och det verkar inte bli bättre imorgon. Så igår, när det var klart och kallt, fotograferade jag månen när den var på väg att bli full och den var rejält stor då också.

Två bilder fick det bli. En utan skymmande träd …

20161112_themoon01

Och en där trädens grenar liksom klistrar sig fast på månen …

20161112_themoon02

Så, då var det dokumenterat. Idag ska vi åka på julmarknad i Taxinge. Kan vara trevligt innan snön försvinner. Då julmarknaderna är så tidiga så brukar det alltid vara grönt och frodigt men i år är det ju annorlunda.

En trevlig söndag till er alla!

Det här inlägget postades i Månen. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till På väg att bli full …

  1. Marit skriver:

    Det var da godt at det ikke var deg det var snakk om på en søndag morgen, Anita😉
    Den supermånen får vi neppe sett her, for det er meldt om nedbør og da er det jo overskyet.
    Vakre bilder!

    Ha en fin søndag!

    Klem, Marit

    • Anita skriver:

      Det var kanske en liten vågad rubrik men som sagt, det var månen som var på väg att bli full, inte jag🙂 Idag var det klart ett tag men lagom till månen skulle visa sig så blev det mulet och lär bli likadant imorgon så jag är glad att jag hann ta några bilder igår eftermiddag.

      Önskar dig en fin vecka! Och jag hoppas att ni slipper mer snö nu.

      Kram Anita

  2. Carina skriver:

    Vackra bilder – jag gillar den med grenarna bäst det blir en extra dimension de flesta månbilder inte har. Jag får kolla vädret här i morron men mitt braiga kamerahus är utlånat till dottern så även om jag ser månen kanske jag inte fångar den.

    Kram, Carina

    • Anita skriver:

      Tack Carina! Jag gillar också den med grenarna bäst. Hoppas du får klart väder så du kan se månen. Även om du inte kan ta bilder på den så kan du ju lagra synintrycken i ditt inre minneskort.

      Kram Anita

  3. Kristina Skoglund skriver:

    Ja fullmåne vackert, det ser vackert ut och lys hjälp.

  4. Cathy skriver:

    Wow, vilka bilder. Allra helst den med grenarna på:-)
    Kram Cathy

    • Anita skriver:

      Tack Cathy🙂 Ja grenarna ser ut som dom omfamnar månen. Igår såg jag bara en liten månskära men den var vacker den också.

      Kram Anita

  5. Eva, storasyster skriver:

    Hej Underbara Chillasyster!
    Jag skrattade gott åt din rubriksättning!😀😀😀😀 Tyvärr får vi inte se supermånen i sin fulla prakt, eftersom vädret är gråare än grått! Jag hade en jättetrevlig helg i Karlskoga hos Tommys svärmor! Vi var på loppis i lördags, då solen lyste från blekblå novemberhimmel på gnistrande snö. Jag köpte några saker som jag inte visste att jag hade saknat. Jag skulle själv behöva ha en loppis!😀😀😀😀 I en trädgård såg vi två avlövade äppelträd med röda vackra äpplen, som ingen hade tagit hand om! Så synd!
    Vi ses i morgon. Jag har skrivit ut listan med ordningen och fått texten på den estländska sången översatt av min underbra kollega!
    Jag har grattat Thomas också på födelsedagen! Jag antar att ni går ut och äter i kväll!
    Många kramar från storasyster❤❤❤❤

    • Anita skriver:

      Tiden har runnit på snabbt sedan du skrev din kommentar kära storasyster. Vi har haft vår konsert och är på väg mot vår andra. Och vi har hunnit vara i Nora på julmarknad🙂

      Vi ses på tisdag!

      Kram chillasyster

  6. Kristinas oas skriver:

    Fint fångat, här är det mulet och regnar…😦 Inga månfoton här inte, tur jag kan titta på dina.🙂
    Kram Kristina

    • Anita skriver:

      Ett sent svar från mig. Jag antar att du anar vad som tagit upp all min tid. Och fortfarande gör det🙂 Men det är otroligt roligt och vi är så nöjda. Så småningom kommer ett inlägg.

      Ha en fin söndag!

      Kram Anita

  7. Carita Nordén skriver:

    Häftig bild med grenar på månen, den gillar jag. Ha en fin helg. Carita

  8. Lena i Wales skriver:

    Vackra månbilder! För mej går inte fulmåne obemärkt förbi,jag sover dåligt och har konstiga drömmar precis för fullmåne.
    Fina vinterbilder nedan. Fick rapport om kaoset i Stockholm från min son som bor där, oj,oj!
    Ha en skön söndag!

    • Anita skriver:

      Tack Lena🙂 Äntligen kommer ett livstecken från mig. Har fullt upp men ska snart börja blogga igen.

      Ha en skön söndag du också!

  9. Sanda Cottage skriver:

    WOW, vilken vacker bild på den där månen som jag totalt missade… Hade jag fattat att den skulle vara totalt osynlig på måndagen som var dagen D så hade jag brytt mig lite mer dagarna innan😦

    Tack för dina bilder😀

    Kram

    • Anita skriver:

      Tack Veronica🙂 Ja jag hade tur som fick fram kameran just den eftermiddagen (den har inte varit framme så mycket senaste tiden).

      Ha en fin adventssöndag!

      Kram Anita

  10. Vilka fina foton du fick till.🙂 Jag väntade till sista kvällen och skulle gå ut. Då ösregnade det.😦
    Julmarknader kan vara mysigt att gå på.
    Adventskramar från Bosse

    • Anita skriver:

      Tack Bosse🙂 Ja visst är det väl typiskt, här visar sig månen i superformat, största sedan 1948 tror jag det var. Och så ställer vädret till det. Men vi vet ju att den fanns där, bakom molnen.

      Adventskramar till dig också!
      /Anita

Kommentera

