Sitter här och kan inte annat …

Igår kväll hördes ett underligt ljud, förstod först inte vad det var. Det lät som om någon klampade omkring på altanen. Till saken hör att TV-rummet där vi satt inte har några fönster utan bara en ventil i höjd med altangolvet. Det var där ljudet hördes. Fast när vi lyssnade lite mer noggrant så förstod vi att ljudet inte kom från själva altangolvet utan högre upp i atmosfären. Det var åskan som var på väg mot oss med blixtar och dunder. Men några magiska under hade den inte med sig i släptåg, bara regn …

Så nu sitter jag här och kan inte annat. Fast det beror faktiskt inte bara på regnet. Jag har även skadat ett knä. Den 14:e september väntar magnetröntgen och dagen efter ett besök hos ortopeden. Sedan är det bara att avvakta domen. Något trädgårdsarbete lär det inte bli för min del i höst men då kan jag ju å andra sidan lägga mer tid på att planera inför nästa år istället …

Men tillbaka till regnet. Det faller fortfarande. Jag linkade omkring med kameran förut och tog några bilder. Trista bilder men å andra sidan så avspeglar dom ju dagens väder som är lika trist det. Och mitt blogginlägg är ju också ganska trist😉 Men … imorgon spår dom sol! Jag håller tummarna för att det är en korrekt prognos.

Så för att dokumentera den första dagen som känts som riktig höst … här är några drypande bilder …

20150906_RegnOchRusk01

20150906_RegnOchRusk02

20150906_RegnOchRusk03

20150906_RegnOchRusk04

20150906_RegnOchRusk05

Hoppas ni har det bra oavsett väder! Snart ska jag lägga ut ett mycket mer positivt inlägg🙂

Det här inlägget postades i Höst, Regn. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Sitter här och kan inte annat …

  1. Storasyster Eva skriver:

    Usch ja chillasyster vilket väder det blev efter min trevliga kväll hos er! Jag höll på att somna när Tor slungade iväg sin hammare och blixtarna ljugande och åskan lät som sprängningar. Jag fattade att den slog ner för det var blixt och knall på samma gång. Många av Svenska Dagbladet prenumeranter blev utan tidningen i morse för blixten slog ner i tryckeriet som finns här i Sö’tälje fick jag veta i morse när jag lyssnade på nyheterna.
    Hoppas solen lyser 🌞🌞🌞🌞 i morgon så jag får min sköna promenad över Västerbroarna.
    Vi hörs kära chillasyster! 💖💖💖 Hälsa Thomas och klappa Lucy från mig!
    Kramar
    Storasyster

    • Anita skriver:

      Javisst var det trevligt igår🙂 Inte visste jag att SvD:s tryckeri ligger här i Sö’tälje. Men att blixten slog ner anade jag också. Jösses som det small en gång. Det var en liten hund här som var väldigt rädd kan jag säga. Hon tycker inte om åskan utan sökte skydd hos oss.

      Dom spår sol så jag hoppas du får ta din sköna promenad över Västerbroarna imorgon🙂

      Ha det så bra kära storasyster så hörs vi🙂

      Kram chillasyster

  2. Marit skriver:

    Hei igjen Anita!

    Så var det din tur til å få regn! Flotte bilder med dråpene som renner. Må tilstå at jeg har blitt allergisk mot regn i det siste…

    Huff, så dumt med ditt kne. Håper du blir bedre snart!

    Ønsker deg en fin kveld!

    Klem, Marit

    • Anita skriver:

      Jag förstår att du är allergisk mot regn Marit, efter allt ni fått senaste veckorna. Det regnade rejält här igår men vi klarade oss utan översvämningar. I Hallsberg i Sverige så gick det inte lika bra. Stora delar ligger under vatten. Idag skiner i varje fall solen och det blåser rejält så det kommer nog att torka upp.

      I nästa vecka vet jag mer om knät. Men jag kan i varje fall gå utan kryckor nu🙂

      Önskar dig en fin dag utan regn!

      Kram Anita

  3. Ha ha det där var verkligen drypande bilder.
    Här var det fint idag iallafall.
    Allt gott
    Annika

  4. Carina skriver:

    Usch så tråkigt med ditt knä. Håller tummarna för att du trots allt får positiva besked hos doktorn. Tänk här har åskan knappt gått i sommar. Förra året drog jag ur jack och elkontakter varenda dag kändes det som. Men regn det har vi fått😉 Vet inte riktigt hur vädret har varit i helgen. Vi har rensat ur mammas och pappas källare. Dina regnbilder tyckte jag var sköna… men förstår att det är irriterande när man dessutom inte kan göra något. Då ser jag alltid framför mig hur mycket jag hade gjort om solen varit framme minsann…😉

    Kram, Carina

    • Anita skriver:

      Ja gissa om man får abstinens när det inte går att vara ute och jobba något alls i trädgården. Läkaren har redan konstaterat att det troligen är menisken (har faktiskt haft ont i knät hela sommaren). Dessutom så lyckades jag vrida till knät ytterligare i onsdags och hamnade på akuten. Den ”vanliga” röntgen har i varje fall konstaterat att det inte finns några skelettskador och ingen artros. Nu väntar jag bara på vad magnetröntgen ska visa och vad ortopeden har att säga efter undersökningen. Fortsättning följer …

      Vi har inte heller haft mycket åska här i sommar. Men i lördags gick den rejält. Det var första gången jag drog ur jack och dator. Men idag skiner solen igen🙂

      Ha en fin dag!
      Kram Anita

      • Carina skriver:

        Får för mig att det ändå är en bra sak att det inte finns någon artros. Men kommer ihåg från min mamma att det inte var särskilt kul med en besvärande minisk. Men efter operation har hon varit bra. Håller tummarna för att ortopeden har en bra lösning.

        Kram, Carina

        • Anita skriver:

          Det stämmer, jag är väldigt glad att det inte är artros. Skönt att höra att din mamma mår bra efter operationen. Då finns det gott hopp för mig också🙂

          Kram Anita

  5. Att göra vackra bilder av gråväder och regn tycker jag är positivt!
    Allt gott
    Anette

  6. Britt skriver:

    Väldigt bra bilder som verkligen speglar vädret just nu. Trist med knät. / Britt

    • Anita skriver:

      Tack Britt! Fast idag skiner solen igen. Jo, det är trist med knät. Nu håller jag bara tummarna för att det går att åtgärda.

      Ha en fin dag!
      Anita

  7. lunasblogg skriver:

    Såg att ni fått mycket regn i era trakter. Här var det uppehåll och bra utomhusväder.
    Trist med leder som inte fungerar. Det vet jag om någon. Har själv väntat hela sommaren på magnetröntgen och i lördagsmorse! fick jag en tid. Nya operationer väntar mig. Jag har kronisk artrosvärk och kan inte gå längre sträckor längre, men jag pular i min trädgård och passar mina barnbarn och är smidig för övrigt.
    Idag skiner solen från en kylig men klar himmel äntligen efter allt regnade här sista veckorna. Hoppas hantverkaren blir klar denna veckan då. Här blir fint som det ser ut.
    PS. kan rekommendera en alternativ värksalva jag provar nu. Den heter Artro Flex+ är utan parabener eller parfym och går att ha i solen. Innehåller bl älggräs. Den lindrar jättebra, doftar inget, är lätt att stryka på.
    Finns att beställa som prenumeration utan bindningstid på Proshopper, Healthcare, box u247, 20229 Malmö
    tel. 040 6741849
    http://www.info-artroflex.com
    Kram Luna

    • Anita skriver:

      Jodå, igår regnade det rejält men idag skiner solen igen så jag ska inte klaga.

      Usch så besvärligt du har det med din kroniska värk och din artros. Lider verkligen med dig. Hoppas du kan få lindring efter ny operation. Tur i varje fall att du kan pula i trädgården och mår bra i övrigt. För mig är ”knäontet” lite annorlunda. Läkaren har redan konstaterat att det troligen är menisken (har faktiskt haft ont i knät hela sommaren). Dessutom så lyckades jag vrida till knät ytterligare i onsdags och hamnade på akuten. Den ”vanliga” röntgen har i varje fall konstaterat att det inte finns några skelettskador och ingen artros. Nu väntar jag bara på vad magnetröntgen ska visa och vad ortopeden har att säga efter undersökningen. Fortsättning följer …

      Tack för tipset om salvan. Den ska jag visa för en kompis som har artros just i knälederna. Låter ju väldigt bra.

      Ha en fin dag!

      Kram Anita

  8. GladiGrönt skriver:

    Hoppas du får bra hjälp med knäet så att du kan genomföra dina planer nästa sommar. Vilken fin blurrig bild på hortensian! Hälsningar Monica

  9. Cathy skriver:

    Ja, du milde himmel vad det regnade i söndags. slagregn mer eller mindre hela dagen. Crispie vägrade gå ut på morgonen, det var inte förrän senare på eftermiddagen som hon väl blev tvungen för att gå på toa så att säga. Vi gick en sväng i skogen på eftermiddagen och där var det BLÖTT, pölar där jag nästan fick vatten in i gummistövlarna. Crispie verkar inte speciellt ljudkänslig, men vi hade inte så mycket åska heller. Igår sken solen igen, jag och Crispie var till Uppsala och hälsade på min mamma. Idag blåser det en hel del men solen skiner. Har ni skaffat hund?
    Ha en skön vecka och hoppas det blir bra med knät, hur hände det?
    Kram, Cathy

  10. Ping: Årskrönika 2015 | Anitas blogg … De fyra blomsterhaven

Kommentera

