Blommig fredag – Min hemlighet

Jag planerar att åka på flera ovanligt spännande trädgårdsresor i år men var och när jag ska åka är min hemlighet. Fast så småningom ska jag berätta 😉

Och bilderna nedan från en tidigare trädgårdsresa till dom italienska alpsjöarna i magnoliornas och kameliornas tid är ingen ledtråd, bara en illustration till inlägget …

20140227_BF_MinHemlighet01

20140227_BF_MinHemlighet02

20140227_BF_MinHemlighet03

20140227_BF_MinHemlighet04

20140227_BF_MinHemlighet05

20140227_BF_MinHemlighet06

20140227_BF_MinHemlighet07

20140227_BF_MinHemlighet08

20140227_BF_MinHemlighet09

Titta gärna in till Hélena med Blommig fredag genom att klicka på logan nedan för att se om några andra är villiga att avslöja sina hemligheter 🙂

Och till sist … ha en riktigt skön helg!

BlommigFredagLogo

Det här inlägget postades i Blommig fredag. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Blommig fredag – Min hemlighet

  1. Anita Björk skriver:

    Åh så spännande. Jag älskar trädgårdsresor – ser fram emot att se bilder ifrån din hemlighet!/ Trevlig helg! /Anita

  2. Jag bara suckar – av lycka!! För är det nåt jag älskar att åka till så är det Alperna på sommaren……Underbara bilder! /Anette

  3. Britt skriver:

    Det ser jag fram emot. Och de bilderna du visar, väcker intresse. Vilken alpsjö då? Dit skulle jag vilja.

    • Anita skriver:

      Alpsjön på bilden är Lago Como. En annan vacker alpsjö att besöka är Lago Maggiore med trädgårdsöarna Isola Bella och Isola Madre.

  4. Kristinas oas skriver:

    Ska bli spännande att få höra mer om dina resor, så småningom. Själv sitter jag bara och suckar över de vackra bilderna du visar. Vilka magnolior! Vilka kamelior! Ojojoj. Måste ha varit helt ljuvligt vackert att promenera där.
    Önskar dig en fin trädgårdshelg!
    Kram Kristina

  5. Ellinor skriver:

    Så vackra bilder! Nyfiken blir jag minsann. Ha en härlig dag!
    /E

  6. Linda skriver:

    Jag har nog aldrig varit på någon trädgårdsresa, men jag ska åka på en i år 😀

    Roligt att du blev inspirerad. Jag har velat ha just den sorten i flera år, men av någon anledning har jag alltid ändrat mig när det väl varit dags och valt andra sorter i stället. Men förra året gjorde jag slag i saken. Älskar mitt enorma lysrör som får allting att överleva.

    Kram och solsken
    //Linda

  7. Marit skriver:

    Du er en mester i å ta flotte bilder! Det blir spennende å høre om din nye reise. Det gleder jeg meg til!

    God helg!

    Klem Marit

  8. Fantastiska bilder! Man borde göra lite fler trädgårdsresor för att få lite inspiration…ser fram emot att få läsa om dina lite senare i år 🙂
    Ha det gott!/Anna

  9. Oj så vackert! Jag vill också vara där i det paradiset! Det ser ljuvligt ut…en dröm för fotografer! 🙂

    Ha en riktigt skön helg!

    KRam!

  10. Ruben skriver:

    Hoppas i varje fall att din senaste resa inte förblir någon hemlighet, utan att det snart kommer bilder! 😉

    Ha det gott!
    /Ruben

  11. Ulla skriver:

    Vilka härliga bilder! Det är så vackert vid de Italienska sjöarna. Och vilken fantastisk kameliablomning, lite annat än vad våra kamelior kan ståta med 🙂 Men man blir ju glad att de egna blommar över huvud taget.
    Hemligheter ska man ju inte avslöja, men tids nog får vi nog ta del av dina kommande resor 🙂
    Ha en skön helg!
    Hos oss blir det fullt upp med barnbarnen i helgen, kanske vovven också 🙂
    Kram Ulla

  12. lunasblogg skriver:

    Oh så fina bilder! Jag ska faktiskt också åka på en organiserad trädgårdresa i år. Tänk om vi syns. Börjar på R. I början på mån. 5. Mer säger jag inte.
    Kram Luna

  13. Carina skriver:

    Kul och spännande… ..men ska tydligen tåla mig lite 😉 I vart fall jättefina bilder och den där enkla kamelian är underbar!

    Ha en härlig helg! Kram, Carina

  14. Scaniatjejen skriver:

    Vilka härliga bilder! Så spännande med en trädgårdsresa! Och spännade att du varit Scaniatjej!=) Trevlig helg!

  15. Vackra bilder! Så spännande med trädgårdsresor.
    Kram Maria

  16. Meta skriver:

    Så vackert, klart att du måste fara dit igen där är ju bara så underbart.
    Spännande att få se mer från dina resor.
    Ha en fin helg
    kram Meta

  17. Annika skriver:

    Det skulle vara härligt att åka på en trädgårdsresa, och Italien ser ju fullkomligt underbart ut på dina bilder! Jag ser fram emot att få se bilder från din ”hemliga” trädgårdsresa!
    Kram och trevlig helg!
    Annika

  18. Linda skriver:

    Ja, visst är det härligt! Sådde ett helt gäng med dahlior i dag 🙂

    Kram
    //Linda

  19. lenadyche skriver:

    Vad vackert! Spännande att se vart du tar oss! Kanske Wales!?!?! Vi har några trädgårdar, fast okej grannlandet österut har fler,

  20. Det är overkligt vackert! Magnoliorna är som hämatde ur en saga och deras färgprakt blir ju så mycket tydligare i och med att inga andra träd har slagit ut och konkurrerar om uppmärksamheten.
    Ska bli kul att se bilder från dina kommande trädgårdsresor!

    Allt gott
    /Anette

  21. Anni skriver:

    Men åh. Jag googlade på rosen Stockholm och hamnade hos dig. Sedan hamnade jag bland dessa magiska bilder. Vet du, jag är helt tårögd. SÅ vackert!
    Jag har varit bland dessa sjöar, men inte den tid på året då magnoliorna blommar – när var du där?
    I sommar blir det the Lost Gardens of Heligan för mig. Bland annat.

Kommentera

