Vad sägs om ett februaridopp?

Följande utspelade sig vid frukosttid söndagen den 16 februari 2014 …

Oj … kolla, dom har fyllt upp poolen! Vadå februari! Jag ska’ta 😉 å BADA …

20140216_BadandeSkata01

Ok, jag börjar lite försiktigt …
20140216_BadandeSkata02

”Ta mig till havet och gör mig till kung” …
20140216_BadandeSkata03

Wow … jag behöver inte åka till Skara sommarland i år …
20140216_BadandeSkata04

Kan nån komma hit med handduken …
20140216_BadandeSkata05

Så glad kan man bli som skata när det är februari, har regnat, är 7 grader varmt och någon har glömt att ställa skottkärran i uppfällt läge så vattnet stannar kvar och blir till en pool.

Det här inlägget är främst ett testinlägg. Har haft problem ett par dagar med WordPress så nu testar jag och ser om det går att få in ett inlägg och om det går att kommentera (det har också varit problem med).

För övrigt önskar jag alla en skön måndag kväll!

Det här inlägget postades i Fåglar. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Vad sägs om ett februaridopp?

  1. Testkommentator skriver:

    Nu ska vi se om WordPress låter mig kommentera!

  2. Carina skriver:

    Jag tycker det funkar bra! Glad att jag slapp bada även om jag kan göra det tidigt, tidigt. Vad har du haft för problem? Jag har inte märkt något… Men kommentarer man inte får vet man ju inte om…

    Kram, Carina

    • Anita skriver:

      Bra att det fungerar att kommentera nu 🙂 Igår var det en som försökte flera gånger under dagen att kommentera men hon såg att dom aldrig gick in och mailade mig. Då hade dom hamnat som skräpkommentarer. Jag släppte dom och var även tvungen att godkänna dom. När jag skulle svara själv på kommentarer så fick jag hela tiden upp att jag måste ange lösenord, trots att jag var inloggad.

      När jag satt och jobbade med ett framtida inlägg så blev jag utloggad hela tiden och det gick enormt segt. När jag skulle förhandsgranska så sa den att inlägget inte fanns. Då var jag tvungen att logga ut och in igen Det har varit lite samma problem idag, att det går fruktansvärt segt. Men kanske har det löst sig nu. Jag hoppas på det. Hade inga som helst problem när jag var inne hos dig heller. Vi får väl se vad som händer nu när jag klickar på ”Skicka kommentar”.

      Kram Anita

  3. Agneta skriver:

    Hej, Anita!
    Ja du, det gäller att vara beredd med kameran för att fånga dessa fina bilder 🙂 Njae, att bada i februari är föga tilltalande men det finns ju vinterbadare..Brrrr!
    Bloggen verkar fungera perfekt!
    Kram, Agneta

    • Anita skriver:

      Godkväll Agneta 🙂 Alltid lika roligt när du tittar in. Så du vill inte bada i februari 😉 Det vill inte jag heller men skatan verkade älska det. Den kom tillbaka hela tiden. Tror säkert att det blev 10 – 15 dopp innan det kom en fotgängare förbi på vägen och skrämde bort den.

      Så bra att det verkar gå att kommentera. Jag har som sagt haft lite problem allmänt med bloggen igår och idag. Nu håller jag tummarna för att det mesta funkar igen 🙂

      Önskar dig bra vecka!

      Kram Anita

  4. Tammy skriver:

    Ååååh, jag bara fullkomligen älskar det här Anita!!! Och det får mig onekligen att tänka på ”min Skatis” jag var mamma till en skata under några år, tills han var mogen och några andra skator flög in i mitt hem och hämtade upp honom. En historia jag skulle kunna skriva en bok om 🙂

    Så mitt hjärta slår många slag av lycka när jag ser detta fina!

    Kram till dig!

    • Anita skriver:

      Nämen Tammy! Har du varit mamma till en skata. Och tänk att det kom några andra och hämtade honom när han var mogen att lämna ”boet”. Fantastiskt.

      När jag var tonåring var jag mamma åt en björktrast i säkert ett års tid. En dag åt han upp en blomma som är jättegiftig, doftranka. Han blev helt förlamad. Kunde inte ens svälja. Min mamma sa att vi måste avliva honom men jag vägrade. Jag band ett av mina hårband omkring honom så han skulle få värme. Jag öppnade näbben och hällde i honom små, små mängder med mjölk. Jag skötte honom dygnet runt. Och vet du, han blev helt frisk igen. Förlamningen släppte undan för undan. Han var hur tam som helst men så småningom så började han göra små utflykter med andra björktrastar. Man såg att han trivdes med dom men till att börja med kom han tillbaka ”hem” efter sina utflykter. Men en dag så flög han iväg och kom inte tillbaka. Som jag saknade honom men samtidigt, han var ju en björktrast och det var ju hos dom andra björktrastarna han hörde hemma.

      Kram till dig också 🙂

  5. Kristinas oas skriver:

    Vilken underbar bildserie Anita! Sitter här och fnissar högt åt din badande skata som tror det är mitt i sommaren! 🙂
    Kram Kristina

  6. lunasblogg skriver:

    Underbara bilder men med din roliga bildtext så blir det ännu bättre. Ja, som du vet kunde jag inte svara och få in din kommentar till mig idag.Trodde först det var jag som klantat mig så därför mailade jag dig. Du bad mig också kolla i skräposten och där låg en del som faktiskt inte skulle vara där,( fast du var inte med)
    Kan tänka mig att du var och är en sådan fågelvän eftersom du har så många fina fåglar i trädgården. Här finns också fåglar men de vet att de lever farligt här för katterna, vår och grannens båda som tror att de bor här.
    Kram Luna

    • Anita skriver:

      Tack Luna 🙂 Det verkar som det varit lite problem för WordPress ett par dagar men vi får hoppas att det bättrat sig nu. Får se om jag får in det här svaret.

      Jo, jag älskar fåglar och har haft mängder med sidensvansar här de senaste veckorna. Nu ska jag ut och ge dom nya äpplen. Dom brukar vara här i timmar och äta. Det finns inga katter här omkring nu så fåglarna lever inte så farligt. Däremot brukar ju sparvhöken slå sina lovar omkring här men det är ett tag sedan jag såg den.

      Kram Anita

  7. Eva, storasyster skriver:

    Underbara Chillasyster!
    Vilka underbara bilder på den badande skatan! 🙂 🙂
    Hoppas vi ses i kväll på kören! Hälsa Thomas så gott!
    Bamsekramar
    Storasyster

    • Anita skriver:

      Så klart vi ses ikväll kära storasyster. Ser extra mycket fram mot det då vi inte sågs förra tisdagen.

      Kramar till dig och Kjell från både mig och Thomas (som jobbar hemma idag)

  8. Marit skriver:

    Så flott bilde av den badende skjæren! Hos deg ser det ut som vår alt nå. Det må være deilig å kunne jobbe ute i hagen alt nå. Det er lenge til det er vår her dessverre…

    Jeg skrev på bloggen min et langt svar om camelliaboken 😉

    Ha en fin dag!

    Klem Marit

    • Anita skriver:

      Jag har just kommit in efter att ha varit ute i två och en halv timme. Har täckt alla rosor och en del känsliga rhododendron. Det kändes som att vara ute på våren. En märklig känsla.

      Tack för informationen om den engelska Camellia-boken 🙂

      Kram Antia

  9. Cathy skriver:

    🙂 skatan hade det verkligen kul:-) roligt inlägg och fina bilder.

  10. Linda skriver:

    Så underbart! Känner nästan för att fylla skottkärran och ställa ut den på gräsmattan 🙂 Tänk att de gör det frivilligt när det ändå är så pass ”svalt” ute.

    Jag kommer att vara på Nordiska trädgårdar på torsdag förmiddag. Jag ska inte göra något reportage just då, utan främst leta idéer till trädgårdsjobb. Och omvärldsbevaka. Skulle vara jätteroligt att få träffas IRL 😀

    Ha en fin dag! Nu ska jag göra mig i ordning, packa ner ett gäng chiliplantor och åka till Lotta Vid Vätterns strand på lunch – ska bli väldigt trevligt.

    Kram
    //Linda

  11. lenadyche skriver:

    Vilken underbar bildserie!!!!!

  12. Carita Norden skriver:

    Vilken rolig bildserie på skatan, jag är inte så förtjust i skator för dom rumsterar om bland våra namnskyltar och annat men dom är ju väldigt påhittiga och nyfikna. Ha det bra/Carita

  13. ÅsaV skriver:

    Åhh… vilka superhärliga bilder! Så den njuter, underbart att se. Tur att du var redo med kameran!

  14. Ping: Årskrönika 2014 | Anitas blogg … De fyra blomsterhaven

Kommentera

