Blommig fredag – å andra sidan

Jaha … här satte jag mig helt lugnt och skulle surfa runt lite bland mina bloggvänner. Och vad upptäckte jag! Jo att jag drabbats av total minnesförlust och helt missat blommig fredag. Fast å andra sidan så är det ju mänskligt att glömma ibland. Och å tredje sidan så behöver man ju inte vara med varje vecka. Och å fjärde sidan så finns det massor av härliga tolkningar hos er andra att titta på så det ska jag göra.

Fast då jag ändå vill lägga ut åtminstone en bild så får det bli en gammal diptyk från arkivet som jag satt och tittade på igår. Den är från 2006 då jag lekte lite med en orkidé som jag fotograferade i varmt och kallt.

OrkideHotCold

Slutligen vill jag önska er alla en skön fredag … fast å andra sidan … varför bara önska er en skön fredag när jag kan önska er en skön helg! Så då gör jag det:

Ha en riktigt skön helg!

Vill ni se hur dom som inte glömt att det är blommig fredag tolkat dagens tema är det bara att klicka på bilden nedan 🙂

BlommigFredagLogo

Det här inlägget postades i Blommig fredag. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Blommig fredag – å andra sidan

  1. Veronica skriver:

    Tack Anita för det säkra skrattet varje fredag i den Blommig. Och även fast du missat så får du till det 🙂

    Ha en riktigt skön helg och håll tummarna att solen skiner ett par minuter i morgon eftermiddag vilket den kanske, kanske kommer att göra.

    Kram

  2. Marit skriver:

    Flott tolkning som alltid, Anita! Nydelige orkidébilder du tok i 2006. Jeg synes de hvite er så vakre.

    Ha en skjønn helg!

    Klem Marit

  3. Meta skriver:

    Det blev ju härliga bilder båda två
    Ha en fin dag
    kram Meta

  4. Tänk att det kan finnas fyra sidor av en företeelse 😉
    Skönt att höra att det finns fler än jag som har fullt uppe hårddisken…
    Vilka fina effekter det blir när man experimenterar med varmt och kallt! Kan inte bestämma mig för vilken jag föredrar, å andra sidan är båda lika fina!
    Ha det gott!/Anna

  5. Linda skriver:

    Så vackert! Jag tycker jättemycket om bakgrunden i den vänstra bilden. Så snyggt!

    Jag har mina chilisar i kontorsfönstret (hemmakonstoret). Det är ett söderfönster och det är väl 20-21 grader. Tomaten brukar jag ha i sovrumsfönstret – samma läge, men lite svalare eftersom jag inte har någon värme på i det rummet.

    Jag har inte hunnit med Blommig fredag, men nu ska jag nog ta itu med det.

    Kram
    //Linda

  6. Britt skriver:

    Vilka fina bilder – så olika. Har också glömt, men å andra sidan kan man inte vara med på allt. Jag får titta på vad alla andra hittat på.

  7. Ninni skriver:

    Välkommen till gänget….dom som glömmer ibland….=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

  8. Annika skriver:

    Fast å femte sidan så bjöd du på underbara bilder och en tanke på kallt och varmt och vilka känslor det förmedlar! Läckra bilder!
    Kram Annika

  9. Kristinas oas skriver:

    Snygga bilder, vilken ”tur” att du glömde så vi fick se dem.
    Kram Kristina

  10. Anette skriver:

    Ja, ibland går tiden extra fort och det är lätt att glömma! Coola bilder. Ha en fin helg. /Anette

  11. lunasblogg skriver:

    Ja, du kan då alltid skruva till det å andra sidan!
    Trevlig helg själv!
    Luna

  12. Carina skriver:

    Fin diptyk – påminner mig om att jag skulle öva… Tycker det blir så vackert. Ler när jag läser – snygg ‘räddning’ måste jag säga 🙂 Jag tror jag lagt ner, hittar ingen inspiration den här veckan.

    En finfin helg till dig också! Kram, Carina

    • Anita skriver:

      Så är det, ibland tryter inspirationen och ibland tappar man minnet 😉 Tiptyk är roligt att hålla på med. Gjorde det för några år sedan en hel del. En snarlika tiptyk som den i detta inlägg hade jag med i vår lokaltidning. Det var kul.

      Kram Anita

      • Carina skriver:

        Du är en duktig fotograf! Vi hade en lektion i en kurs om diptyker och triptyker. Sen skulle vi öva men jag kom aldrig dit. Vi fick se några vansinnigt läckra exempel dock. Ska tänka lite på det när jag ute och fotar framöver 🙂

        Tack för påminnelsen! Kram

  13. Snygg räddning! =o))
    Go’ helg!
    önskar
    Katarina

  14. ÅsaV skriver:

    Hej! Vad du är flitig med bloggen… jag hinner inte med!

    Jag blir lite sugen på att själv fota på tema igen. Det är utmanande! Din diptyk känner jag igen sedan tidigare, tror jag. Mycket snyggt! Den varma delen av diptyken blev min favorit, eftersom jag tycker att det räcker med kyla nu… jag längtar efter värmen och solen!
    Ha en riktigt härlig helg!

  15. Gunilla skriver:

    Härligt inlägg du gjort.
    Och fina bilder på orkideerna.

    Ha det gott

  16. Anette skriver:

    Kreativ tolkning och intressant att se hur varmt och kallt kan påverka en bild. Den vänstra gillar jag bäst!
    Ha det gott

  17. lenadyche skriver:

    Vad glad jag blir varje gång någon säjer att de glömt något. Det får mig att inte känna mig ensam i skaran av ”glömmare”. Fina bilder!

  18. Linda skriver:

    Tack för ditt positiva tillrop – jag hoppas att du har rätt 🙂

    Kram
    //Linda

Kommentera

