Blommig fredag – Kärlek

Det är fredag och Hélena med bloggen ”Bland rosor och bladlöss” har gett oss temat ”Kärlek”.

Har tittat igenom mina bilder och det här är lite av vad jag hittade … en salig blandning med ”kärlekstolkningar” …

Vad sägs t.ex om kärlekspotatisen ”Cherie” i form av ett hjärta?

20140131_Potatis

… eller kanske dom här kärleksfulla statyerna som jag såg i en trädgård i England. Modern med sitt barn. Lägg märke till fågeln som placerat sig på det lilla barnets häl …

20140131_StatyMorOchBarn

Det oerhört smäckra kärleksparet …

20140131_StatyPar

Jag är själv ingen golfare men inser att man måste älska golf när man (som dom här inbitna golfarna) är ute och spelar i total dimma. Vadå golfare säger ni kanske. Jo titta nere till höger så ser ni dom. Frågan är om dom hittade sina bollar …

20140131_Golf

Och så hittade jag en bild på mina blommiga La Crosse -stövlar som jag fyndade extra billigt en midsommarafton. Blommorna har nu bleknat men jag älskar dom 🙂

20140131_LaCrosse

Eller har ni tänkt på det där med varningsskyltar. En del är väldigt kärleksfulla. Dom här hittade jag på en kvällspromenad när vi var på semester i Skottland 2006. Titta så fint storasyster tar hand om lillebror. Och det äldre paret som säkert varit gifta hur länge som helst. Några sådana skyltar har jag inte sett i Sverige …

20140131_Skyltar

Precis när vi passerat skyltarna så såg jag det här äldre paret som satt och njöt av den vackra kvällen och de vackra naturscenerierna. Kanske det var dom som var på skylten …

20140131_ParSkottland

Jag har ju räknat fåglar i helgen. Då såg jag det här gulsparvparet. Visst tittar dom kärleksfullt på varandra …

20140131_Gulsparvar

Eller varför inte ett fjärilspar …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och visst blir man väl varm i hjärtat när man ser elefantmamman med sin lilla unge …

20140131_Elephants

Fast avslutningsvis måste jag ju ha en bild från trädgården. Jag brukar ha en sommarrudbeckia som heter ‘Prairie sun’. Ett år så blev två av blommorna i helt fel färg. Men titta så fint dom sitter där tillsammans i rabatten. Som ett vackert kärlekspar …

20140131_Rudbeckiapar

Ja det var väl allt. En brokig samling bilder. Men det är väl så det är. Det finns kärlekstecken överallt omkring oss … ”Love Is All Around” …

Vill ni se hur andra tolkat dagens tema är det bara att klicka på ”Blommig fredag” nedan.

Ha nu en riktigt trevlig helg!

BlommigFredagLogo

Det här inlägget postades i Blommig fredag. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Blommig fredag – Kärlek

  1. Mandelhjärta skriver:

    Finfin tolkning av temat! Det är ju som du säger, att kärleken finns överallt – om vi bara kan se den. 😉 Ha en trevlig helg!

  2. Så vackra bilder! Härlig blandning:)
    Kram Maria

  3. Anette skriver:

    Oj, så mycket kärlek! Härligt. Ler när jag ser den där golfbilden, för halva släkten är golftokig så jag förstår precis…. Ha en fin helg. Anette

  4. Underbart med så mycket kärlek precis överallt! 🙂
    Ha en finfin helg!

  5. Villroses hage skriver:

    Kjærlighetspotet! Nå har jeg sett det også 🙂
    Ja, bruker man øynene, kan man se kjærlighet overalt.

  6. Marit skriver:

    Så utrolig flott tolkning av temaet, Anita!
    Kjærlighet er overalt ja, bare en kan se det. Skiltet med eldery people var så vakkert. Sånne skilt har jeg ikke sett før. Fuglene som ser på hverandre var et vakkert bilde!

    Ha en fin fredag!

    Klem Marit

  7. GladiGrönt skriver:

    Vilka fantastiskt vackra bilder du har i din samling! TREVLIG HELG!

  8. Britt skriver:

    Väldigt fint du tolkat temat. Alla bilderna är klockrena, även om det är rätt dimmigt på ett av fotona.

  9. Eva, storasyster skriver:

    Underbara chillasyster!
    Tack för ditt kärleksfulla tema och dina vackra bilder!
    Jag sitter och tittar ut över ett grådaskigt Kungsholmen och jag vet inte om det är små snöflingor utanför fönstret, eller om det är fönstret och mina glasögon som är skitiga! 🙂 Oavsett ska jag snart fara ihop och packa hem. Ska till frissan idag och tänkte hinna tvätta håret innan.
    Jag hoppas Thomas och du mår bra nu och att du snart är av med din envisa hosta.
    Det är litet skakigt här på jobbet, för många har insjuknat i influensa och jag hoppas verkligen att jag klarar mig. Annars får jag väl ta in på hotell. Problemet är ju att man inte vet när man smittar.
    Jag hoppas ni får en underbar helg! Vi ska på Telgerevyn i morgon. Vi fick lov att byta dag, för svärmor fick en tid för röntgen förra lördagen. Vi skulle ha middag hemma hos oss, men jag tror inte det blir så, Kjell tycker det är så jobbigt när han inte kan andas ordentlig.
    Hälsa Thomas så gott!
    Kramar Storasyster

  10. Så fina foton du har postat i din tolkning av kärlek! Verkligen underbara. Ha en bra helg.

  11. bjorgnin skriver:

    Heisann!

    Takk for kommentaren. Jeg skal skrive opp Kirstenbosch botaniska trädgård – dit vil jeg i oktober!
    Mange fine tolkninger av kjærlighet i bilderekka over. Jeg skal også teller fugler i hælja!
    Ha det godt!

  12. Åå vad vackra bilder!! Gillar såklart särskilt dem från Skottland :))
    Har förresten en tävling i bloggen idag med ett pris som är perfekt för den som tar mycket foton och särskilt om du har en egen blogg. Vore jättekul om du vill vara med!

  13. lunasblogg skriver:

    Kärleken lyser igenom i alla dina fina bilder, faktiskt också i dimman om man tittar extra noga. Fotot var i alla fall lysande.
    Helgkram Luna

  14. Ninni skriver:

    Vilken underbar tolkning av veckans tema….kärlek till dig…=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

  15. Anita Björk skriver:

    Fina tolkningar du har. Det smäckra kärleksparet ser ut att komma ifrån Pashley Garden? Trevlig helg /Anita

  16. Lotta skriver:

    Så mycket vackert på kärlekstemat…men jag läste just idag att gulsparvarna hade minska t drastiskt de senaste åren…inte kul.Trevlig helg.
    Kram Lotta

  17. Poteten din var morsom! Jeg måtte se to ganger for å skjønne hva det var 🙂

  18. Vilket härligt inlägg! Jag blev så avundsjuk på den fina potatisen, en sån skulle man kanske servera till maken på bröllopsdagen. Vi borde kanske ha en sån där fin skylt, elderly people, så vi gamlingar inte blir påkörda när vi går ut på gatan. Ska tipsa kommunen om det:-)

  19. Carina skriver:

    Mmm… ..tänker på de där orden; man ser det man vill se! och att om man väljer att se kärlek lite överallt så mår jag och andra runt mig säkert mycket bättre. Har en kompis som när vi pratade om kärlek, kärlek till EN människa sa – men jag tror man har och kan ha många olika kärlekar till olika människor…

    Tänk om man hade kunnat konservera den där potatisen!!! Hade en liknande men var så korkad att jag aldrig fångade den 🙂

    Härligt inlägg! Kram, Carina

  20. Cathy skriver:

    Så fin tolkning av temat med vackra bilder och fina ord:-) igår träffade Ozzie och jag en av våra promenadkompisar, Wilma 9 år, med matte och annan kompis. Båda mattarna var eller hade varit sjuka. Den ena i influensa och hon var inte riktigt kry än, den andra hade varit magsjuk. Så med min halsfluss som trots allt gick över med penicillin får jag nog vara glad (även om det inte är kul att bli sjuk på semestern). Ron hostar en del fortfarande, inte lika ofta som förut men ändå. Han fick ju inte lika ont i halsen som jag men fick hosta istället, det yttrar sig tydligen väldigt olika. Ozzie har kommit över sin magsjuka i alla fall och är återigen mer vild än tam:-). Han har fått fula vanor med att vilja ut och äta fågelfrö i trådgården på kvällarna. I början trodde vi ju att han var dålig i magen och måste ut men han sprang direkt till där hampfrö ramlar ner från fågelmatarna och då lyssnar han inte på inkallning….han har nog blivit beroende:-) och sen står han vid dörren och skäller jätteilsket och vill ut stup i kvarten på sen kväll även direkt efter han varit ute på kvällpromenad,, hmmm. Det måste vi få slut på. Och de sista nätterna har han velat ut mitt i natten också (fast då har det varit på riktigt, han har behövt gå på toa). Det dröjer kanske ett tag innan han kommit in i den vanliga rytmen igen. När han var på sjukhuset så fick han ju gå ut mitt i natten om han behövde och han gillar att vara ute. Nu vill inte wordpress låta mig skriva mer i min gamla dator. får se om det går att posta. Kram Cathy
    Ha

  21. Annika skriver:

    Dina bilder förmedlar kärlek och värme! Blir så glad när jag tittar på dem!

    Intet liv i chilibyttorna! 😦 Jag har kanske gjort något fel! Eller också var det inte så pigga frön… Men på´t igen! ”Hur svårt kan det va´?” 🙂

    Kram Annika

  22. Agneta skriver:

    Hejsan, Anita!
    Så roligt att få återknyta bekantskapen med dina foton. Känner igen de flesta och statyer i trädgårdar älskar jag liksom ”Baby elephant walk” 🙂
    Dina söta små stövletter med blommor på kommer jag ihåg och så har jag just lyssnat till Love is all around som tycks vara med i filmen ”Fyra bröllop och en begravning” med bl.a. Hugh Grant som dyker upp i videon. ”Love is in the air” är en gammal favorit och goding här på tal om Love 🙂
    Ha det gott och hoppas du mår bra nu.
    Kram, Agneta

  23. Linda skriver:

    Vilken fin tolkning av temat! Och vilka fina La Crosse-stövletter? Jag har ett par röda som jag älskar, men det är ett litet hål som jag inte ens hittar i den ena så jag behöver ett par nya. Det värsta är att jag har tänkt ta itu med problemet i säkert två år nu – så nu är det på tiden.

    Här töar det i dag och min snögubba har tappat huvudet under natten. Sikten är jämngrå och det känns som om det kan bli en riktigt härligt slö söndag framför brasan. Men vem vet. Älskar lediga dagar när de är så här planlösa 😀

    Hoppas att du får en fin dag!
    //Linda

  24. bjorgnin skriver:

    Heisann! Kunne du tenke deg å svare på noen spørsmål?
    Se http://viltogvakkert.blogspot.no/2014/02/historien-gjentar-seg-heter-det-og-vi.html
    Ha en fin kveld!

  25. Vilken härlig kärleksblandning du har komponerat till veckans tema, love it!! Särskilt skyltarna från Skottland och den dimmiga bilden, den är helt fenomenal! Ja, kärleken finns överallt bara vi väljer att se den och det skarpa sinnet har du minsann 🙂
    Ha det gott!/Anna

  26. Kristinas oas skriver:

    Vilken kul och underfundig tolkning på kärlekstemat! Den där potatisen hade jag gillat att få upp i vårt land! 🙂
    Kram Kristina

Kommentera

