God fortsättning till er alla …

Jag har inte hunnit blogga speciellt mycket senaste veckan. Nu håller jag som bäst på att sammanställa min årskrönika för 2013. Alltid lika spännande att se vad man glömt 😉

Apropå glömt så hade Linda med bloggen Växthusliv glömt bort att det var onsdag igår. Inte alls konstigt Linda, det var ju faktiskt juldagen. Och du hann ju faktiskt lägga ut ett inlägg till din ”Underbara onsdag”. Temat var ju också väldigt passande för dagen … nämligen ”Juligt”.

Bilden nedan tog jag igår. Den visar min julgrupp som jag gjorde den 22 december. Jag har alltid röda rosor och vita och röda nejlikor i julgruppen. Jag brukar inte göra den själv utan har haft en blomsterhandel som gjort den. Nu är blomsterhandeln nedlagd och då tänkte jag att jag skulle pröva att göra en julgrupp själv. Det brukar normalt inte vara någon amaryllis i den, det var en idé jag fick. Jag köpte några snittamaryllisar på torget och den ena visade sig vara röd och vitrandig. Kanske inte blev så snyggt men det blev ju onekligen lite annorlunda 😉

Så med denna bild av julen i vårt uterum vill jag önska er alla en God fortsättning på julen. Det här får också bli mitt bidrag till veckans tema av ”Underbara onsdag” även om det nu är torsdag … men man blir ju lite dagvill i juletid 🙂

20131226GodFortsattning

Klicka gärna på loggan nedan så får ni se andras tolkningar av temat.

UnderbaraOnsdag

Det här inlägget postades i I juletid, Underbara onsdag. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till God fortsättning till er alla …

  1. pilgrim69 skriver:

    God fortsättning på julen! Blogga… har nästan glömt hur man gör 😀
    Ska sätta mig och börja på en årskrönika jag med. Älskar att sammanfatta allt man gjort.
    Stor kram Hélena

  2. Meta skriver:

    Det är kul att exprimentera själv med blommor. Du har då lyckats väldigt bra Så fin. Oj då är det dags för årskrönika igen tyckte att det var nyss vi gjorde det.
    Ha en fin Annandag
    Kram Meta

  3. Carina skriver:

    God fortsättning! Vilken fin grupp du gjort 🙂 Jag brukar också göra en låg bordsdekoration till julbordet. En som jag får börja med när allt annat är klart – min motivator. Årskrönika – ser fram emot det. Själv kommer jag nog inte hinna. Ska packa en snabbis och sticka till Norge i morron efter vi bytt lite julklappar.

    Önskar dig ett riktigt Gott slut och framförallt Gott Nytt År! Kram, Carina

  4. Kristinas oas skriver:

    God fortsättning! Fin blomstergrupp, inte minst var ju amaryllisen riktigt läcker. Årskrönika… Jag håller ju som bäst på att göra upp planerna för nästa år! 😉
    Kram Kristina

  5. Marit skriver:

    Så fin juledekorasjon du har laget! Årskrønike er en god ide, for det er mye som skjerpå et år. Jeg ønsker deg en fortsatt god jul 🙂

    Klem Marit

  6. Britt skriver:

    Du har väl lyckats väldigt bra med din grupp. Ser lika fin ut som om en blomsterhandel gjort den. Årskrönika?????

  7. Annika skriver:

    Vilken fin julgrupp du gjort!
    God fortsättning önskar jag dig!
    Kram Annika

  8. Cathy skriver:

    Jag tycker det är jättefint med amaryllis I! Här är det ju just nu den 27 December och idag är affärerna öppna igen efter två dagar då ALLT är stängt. Idag har det varit runt 30 grader men på juldagen var det 19 och spöregn hela dagen. Själv har jag åkt på en förkylning med lite halsont ovanpå mitt misshandlade ringfinger. Tänk vad svårt det är att skriva på tangentbordet när man inte kan använda höger ringfinger:-( det tänker man ju inte på normalt. Fingret är bättre nu men fortfarande väldigt ömt om jag trycker på fingertoppen.
    På måndag åker vi in till Dubbo som ligger mer inland från Sydney (just nu är det 34 grader där). Vi hoppas det svalare vädret följer med oss.
    Kram, Cathy

  9. Linda skriver:

    Vilken fin grupp! Imponerande och jättesnyggt med amaryllisen. Nu har jag två utslagna amaryllisar och en på G. Resten har precis börjat växa 😉 Men det gör ingenting. Jag köpte sorter som inte är så juliga. Blir lite sugen på att försöka behandla dem själv och se om det skulle gå att få blommor till nästa jul. Funderar på om det är svalt nog i grannens jordkällare för det syftet. Är inte riktigt säker på det.

    Hoppas du får en fin dag. Själv har jag tagit på mig finaste nattlinnet (skulle bra gärna vilja ha det som klänning på jobbet 😉 och parkerat mig i soffan med utsikt över fågelbord och brasa. Kommer nog att skrota runt på det viset hela långa dagen. Eller i alla fall tills grannen kommer på myskväll 🙂 Underbart med lite ledighet 😀

    Kram
    //Linda

  10. Lotta skriver:

    God fortstättning till dig också!

  11. Veronica skriver:

    Underbara onsdag kände jag inte till!!? Märkligt!! Värt att hänga på sedan när jag känner för att blogga mer än vad jag gör nu!! Jag håller på att lägga upp växtlistor på bloggen och det är hur mycket som helst inser jag! Jag har lagt upp massvis men det är säkert inte ens hälften 🙂
    Din julgrupp blev ju superfin!

    Kram och ha ett gott slut och gott nytt 😀

Kommentera

