Underbara onsdag – Trädgårdsmys

Linda med bloggen Växthusliv har börjat med en ny fotoutmaning som jag tänkte hänga på. Hon ger ett tema varje vecka och sedan är det fritt att tolka det som man vill. Den här onsdagen är temat ”Trädgårdsmys”.

För mig så är det mys bara att få vara i trädgården …

… att krypa omkring bland fjolårslöven på våren och se att det börjar spira …
20131218_UO_Svavelpion

… att greppa den gamla ihoptejpade spaden som jag inte vill byta ut för den är så perfekt i längd för mig …
20131218_UO_Spade

… andra har sin definition av trädgårdsmys …
20131218_UO_Astrantia

… men även om jag myser av att gräva och rensa ogräs så myser jag nog ännu mer när jag får sätta mig i den vandrande skuggan och dricka te i min vackra fuchsiamugg …
20131218_UO_Tekopp

… eller sätta mig under äppelträdet och äta en omelett med nyskördade grönsaker …
20131218_UO_Omelett

… att starta upp grillen en ljum sommarkväll …
20131218_UO_Grill

… och äta hemgjorda nygrillade hamburgare med egna grönsaker …
20131218_UO_Hamburgare

Mat är alltså en stor del av mitt trädgårdsmys under vår och sommar. Under vintern lämnar jag över ätandet till fåglarna. Och lika mysigt som jag tycker det är att sitta i trädgården på sommaren att äta … lika mysigt är det att sitta och titta på fåglarnas eget trädgårdsmys …
20131218_UO_Birds

Det var min tolkning av dagens tema. Vill du se hur andra tolkat det kan du bara klicka på loggan här nedan så kommer du direkt dit.

Ha en underbar onsdag!

UnderbaraOnsdag

Det här inlägget postades i Underbara onsdag. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Underbara onsdag – Trädgårdsmys

  1. Britt skriver:

    Du förmedlar verkligen trädgårdsmys. Man får nog tänka tillbaka för just nu är det allt annat än mysigt i trädgården.

    • Anita skriver:

      Tack Britt 🙂 Nej, så mysigt är det inte i trädgården nu fast fåglarna verkar i varje fall trivas. Jag får fylla på maten ofta 🙂

  2. Linda skriver:

    Åh, så många mysiga stunder och tillfällen! Alltid så fina bilder! tur att jag äter lunch nu – omeletten ser ju helt fantastiskt fräsch och god ut! I dag var rörmokaren här för sista gången och nu är fönsterputsaren här och gör vinterträdgården riktigt fin – sedan är det alldeles alldeles färdigt 🙂

    Kram
    //Linda

    • Anita skriver:

      Ja en enkel omelett med enbart egna grönsaker … det blev en favorit i somras. När jag skriver det här svaret är nog fönsterputsaren klar med fönstren i er vinterträdgård. Kanske sitter du därute och har det mysigt nu. Så härligt att ni fick allt klart till jul 🙂

      Kram Anita

  3. Marit skriver:

    Ja, her var det mye koselig! Det er som du sier bare kos å være ute i hagen. Så nydelig tekopp med fuchsia du hadde!

    Nå har min ene hvite camellia begynt å blomstre 🙂

    Ha en fin kveld!

    Klem Marit

    • Anita skriver:

      Javisst är det så … trädgårdsmys är helt enkelt att vara ute i trädgården. Grattis till att din vita kamelia börjat blomma redan. Min rödvita visar lite färg i topparna på knopparna men jag tror ändå att det tar flera veckor till innan den börjar blomma. Kanske i slutet av januari.

      Ha en fin kväll du också!
      Kram Anita

  4. Annika skriver:

    Å du ökar min längtan efter vår och värme något oerhört med dessa bilder! Så fina! Men tjolahopp, snart vänder det och dagarna blir ljusare. Rätt vad det är så är sommaren tillbaka! 🙂
    Må gott!
    Kram Annika

  5. Carina skriver:

    Det är det som är så fint med trädgård – den bjuder härliga stunder på så många olika sätt. Du har fått med allihop tror jag… ..eller, jag gillar att sätta mig under gullregnet med ett glas vin ibland. Pionskotten är så läckra när de kryper genom jorden.

    Kram, Carina

  6. Lotta skriver:

    Snacka om hög mysfaktor i dina bilder….härligt.

  7. Meta skriver:

    Ojojoj vad mysigt nu längtar jag bort från allt rusket vi har här nu.
    Så njutbara bilder du visar.
    Ha en härlig kväll
    kram Meta

Kommentera

