Underbara onsdag – Skymning rår

Linda med bloggen Växthusliv har börjat med en ny fotoutmaning som jag tänkte hänga på. Hon ger ett tema varje vecka och sedan är det fritt att tolka det som man vill. Den här onsdagen är temat ”Skymning rår”.

Dagen går mot sitt slut. Fåglarna samlas inför kvällens rådslag …

20131127_UnderbaraOnsdagBirdsInTree

Solen sänker sig sakta över Tvetabygden …

20131127_UnderbaraOnsdagTvetaKyrka

En ensam sjöfågel klyver vattenytan och lämnar ett band av guld efter sig …

20131127_UnderbaraOnsdagSeaBird

Några har tagit flyget för att möta gryningen någon annanstans …

20131127_UnderbaraOnsdagJetstrale

Detaljerna suddas ut, nu vägleds jag endast av siluetterna …

20131127_UnderbaraOnsdagMasnaren

… Skymning rår …

Vill du se hur andra tolkat dagens tema kan du bara klicka på loggan här nedan så kommer du direkt dit.

UnderbaraOnsdag

Det här inlägget postades i Underbara onsdag. Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Underbara onsdag – Skymning rår

  1. Ulla skriver:

    Skymningen är vacker, oftast i alla fall om det inte är busväder ute 🙂
    Dina bilder är verkligen stämningsfulla och vackra, och det råder en fin skymningskänsla i dom.
    Den sista gillar jag väldigt mycket, likaså den första med trädet där fåglarna samlas.
    Kram Ulla

    • Anita skriver:

      Ja är det busväder ute så får man kura skymning inomhus 🙂 Min egen favorit är också den med fåglarna. Jag fascinerades av hur dom satt där i trädet. Jag tog ganska många bilder och de flesta blev oskarpa på grund av de dåliga ljusförhållandena men den här blev i varje fall hyfsat skarp.

      Ha en fortsatt fin dag!

      Kram Anita

  2. Marit skriver:

    Så vakre bilder du har tatt av skumringen! Det er så vakker tidlig på morgenen eller rett før solen går ned. Skumringen over vannet var utrolig flott!

    Jeg ønsker deg en fin dag!

    Klem Marit

  3. Annika skriver:

    Så vackra bilder! Skymningen är mysig att möta och allt blir liksom mjukare och vänligare i konturerna!
    Kram Annika

  4. Lotta skriver:

    Fina och stämningsfulla bilder med mjuka härliga färger….

  5. Linda skriver:

    Så vackert att föllja gryningen! Och bara så du vet – nu lapar amaryllisarna sol i riktigt varm vinterträdgård, så nu borde de sätta raketfart 😉

    Kram
    //Linda

  6. Linda skriver:

    Snurrig i bollen så att jag inte vet vad jag skriver – skymning menar jag ju, inte gryning. Teflon i hjärnan 😉

  7. Meta skriver:

    Verkligen så vackert och din fina text till det är som att se en film du gjort
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

  8. Kristinas oas skriver:

    Det är ju det där ljuset, i både skymning och gryning, som gör att vi orkar igenom den mörka årstiden. I måndags var jag på resande fot, tidigt tidigt. Från tågets fönster såg jag solen färga himlen röd och jag bevarade ögonblicket som ett fint minne att ta fram en mulen morgon. Kameran hade jag ju inte med mig…
    Kram Kristina

    • Anita skriver:

      Jag har också ett minne av ett fantastiskt ljus från en tågresa för många år sedan. Och jag hade faktiskt kameran med mig. Tog lite bilder men dom gjorde inte verkligheten rättvisa. Igår kväll var himlen alldeles illröd här. Ofta är den ju det innan det blir blåsigt och idag blåser det rejält men det är ändå plus 4 grader.

      Ha en fin dag!
      Kram Anita

  9. lunasblogg skriver:

    Du har verkligen skapat en fin stämning i dessa novemberbilder. Jag älskar att kura skymning, fast nu när mörkret kommer så tidigt, vissa dagar är det mörkt hela dagen då kollar jag inte så noga på himlen. Tack för att du påminner mig.
    Kram Luna

    • Anita skriver:

      Ja de senaste dagarna har vi haft en himmel som har varit helt fantastisk här. Igår brann den verkligen. Men då betraktade jag den ”bara” från vardagsrummet. Strax ska jag ge mig ut på lunchträff i blåsten. Får akta mig så jag inte blåser bort, det är hård vind idag.

      Kram Anita

  10. Malin skriver:

    Också härliga bilder! Gillar fåglarna! Och skymning känns ju också som något av den bästa tiden att få kunna studera dem närmre.

  11. Carina skriver:

    Fin skymingsstämning du fångat i dina bilder. Färgerna är precis som jag ser framför mig och det upplever jag kan vara lite svårt. Gillade fågeln med guldbandet bakom sig allra bäst. Där måste alla linjer ligga i gyllene snittet eller? Blev inspirerad nu! Ska lämna ifrån mig en rapport i morron som tar all energi just nu men sen hoppas jag det finns lite härlig skymning kvar 🙂

    Kram, Carina

    • Anita skriver:

      Tack Carina 🙂 Kul du gillade fågelbilden, tycker själv att linjerna blev rätt lyckade 🙂 Hoppas det gick bra med din rapport och att du kan få lite energi till att ut och fotografera nu när december kommer.

      Ha en skön helg!
      Kram Anita

Kommentera

