En vandring i franska trädgårdar …

Bättre sent än aldrig får man säga ibland. Just nu är det verkligen berättigat. I början av september 2010 var jag på en helt ljuvlig trädgårdsresa i Frankrike, närmare bestämt Normandie och har nu äntligen blivit klar med reseskildringen.

Nu när vi alla längtar efter våren så kanske man inte vill se bilder från september men jag kan lova, dom andas sommar. September i Frankrike är en sommarmånad med överdådig blomsterprakt.

Så därför. Vill någon följa med på en vandring bland blommande franska trädgårdar är det bara att titta in på min resesida.

Här kommer ni till startsidan på min resesida.
Här kommer ni direkt till reseskildringen från Normandie.

StartbildNormandieUtanText

Det här inlägget postades i Normandie, Resor, Trädgårdsresor. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till En vandring i franska trädgårdar …

  1. Anna Vattenkanna skriver:

    Så många fantastiska trädgårdar som ni besökte. Trevlig läsning och vackra bilder och jag håller med dig – september är en ljuvlig trädgårdsmånad.

    Kram

  2. Agneta skriver:

    God kväll, Anita!
    Tack för trevlig tur till Normandie 🙂 Men nu börjar jag undra var du var 2012?
    Kram, Agneta

  3. Anita skriver:

    Anna … ja även om man längtar till våren nu så gör det inte ont att titta på lite septemberbilder. Det är ju en av de bästa trädgårdsmånaderna både här och längre söder ut i Europa. Tack för att du tittade in.

    Agneta … ja man kan ju undra var jag var då. Jo, jag var i England och ska snart börja med den reseskildringen. Måste det, det är ju snart dags för en ny trädgårdsresa till England 🙂 Tack för att du tittade in och tack också för dina ord på min resesida om Normandie-resan.

  4. Ulla skriver:

    Vilka härliga trädgårdsbilder! Alla trädgårdarna är väldigt vackra, men jag fastnade lite extra för den fina trädgården Agapanthe. Jag gillar de mysiga sittplatserna, de olika rummen och så krukorna. Som stilleben, speciellt en bild med den stora krukan 🙂 Vackert.
    Och så den lilla söten katten också, förstås 🙂
    Kram Ulla

  5. Anita skriver:

    Ulla … ja Agapanthe var väldigt speciell, en riktigt upplevelse. Normandiska trädgårdar är något jag verkligen kan rekommendera, i synnerhet i september.

    Tack för att du tittade in 🙂

    Kram
    Anita

  6. Linda skriver:

    Men åh, ser nästan ut som en sagobok bitvis. Nu blev jag också sugen 🙂

  7. Linda skriver:

    Så läskigt att Blue Christmas kan ha olika styrka 😉 Bäst att vara lite försiktig när jag stoppar den chilin i maten 🙂

    Kram
    //Linda

Kommentera

