Blommig fredag – Julkaramell

Idag är det dags för årets sista Blommig fredag hos Hélena på ”Bland rosor och bladlöss” och temat är ”Julkaramell”.

Julkaramell kan vara lite olika saker för mig. Det kan vara det egna godiset, eller de egna karamellerna, som man bara gör till jul och som smakar så himla gott. Eller också kan det vara de där vackra smällkaramellerna som man hänger i julgranen. Men … eftersom jag älskar blommor så är blommor också mina käraste julkarameller. Varje år beställer jag en speciell julgrupp. Den innehåller inga direkta julblommor men är i rött och vitt och den står alltid på matbordet när vi äter julmiddagen. Jag har inte hunnit hämta årets ännu så bilden får bli från förra året.

20120107Julgrupp

Och så vill jag passa på att önska er alla en riktigt skön avslutning på veckan och en riktigt skön helg! Jag jobbar halva dagen idag sedan är jag ledig till den 7 januari. Det känns jättelyxigt.

Fler tolkningar av temat kan ni hitta här!

Det här inlägget postades i Blommig fredag. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Blommig fredag – Julkaramell

  1. Vilket vackert arrangemang! Skönt att vara ledig, jag är det också till 7 jan:)).
    God Jul
    Kram Maria

  2. Carina skriver:

    Wow, vilken vacker bukett! Ha en härlig jul,
    Carina

  3. Berit skriver:

    oj vilken helt underbar julbukett!!
    Önskar dig en strålande och underbar JUL!!

  4. Jannibele skriver:

    Det var en praktfull julebukett! Ha en riktig trivelig jul og takk for hyggelig hilsen på bloggen min.)

  5. www.tradgardsdrammar.blogspot.se skriver:

    Så ljuvlig bukett.Önskar dig en God Jul.Gunsan.

  6. Katarina skriver:

    Mycket smakfull bukett.
    God jul!
    //Katarina

  7. Ninni skriver:

    Vilken härlig julkaramell…riktigt ögongodis…=)
    Önskar dig en God Jul…!!!
    Kram Ninni

  8. Charlotte Hakansson skriver:

    Vilken fin julbukett!
    Ha en härlig jul nu, vi ses i januari!
    kram Lotta

  9. Bettinas blad skriver:

    Oj så härlig blomuppsättning. Du har ju så rätt, det borde man unna sig att beställa lite oftare, så vackert som det är. Pampigt på middagsbordet!

  10. Meta skriver:

    Tycker som du att det måste inte bara vara julblommor till Jul men gärna röda blommor och grönt.
    God Jul o Gott Nytt år.
    Kramar meta

  11. Riktigt vackert! Och vilken fin tradition. En riktigt julkaramell.
    God Jul.

  12. Agneta skriver:

    God kväll, Anita!
    Så vackert med buketten på bordet och så fint att det inte är julblommor för det har du väl redan huset fullt av kan jag tro 😉 Hoppas att dina amaryllisar motsvarade förväntningarna. De såg ju alla så vackra ut på Odla.nu men att få lökarna att uppföra sig som man vill verkar inte vara det enklaste. Kul att pröva på dock, man lär ju efterhand.

    Önskar dig en riktigt God Jul med många sköna och lata dagar som det ska va när man är ledig fr. jobbet. Storhelgerna kan lätt bli till stresshelger om man ska besöka många vänner/släktingar och äta julbord utan paus.
    Varm kram, Agneta

  13. Hélena skriver:

    Så vacker bukett och visst är blommor julens ögongodis. Kan inte tänka mig en jul utan alla vackra blommor.
    Ha en underbar jul!
    Kram Hélena

  14. Lena/isis skriver:

    Vilken helt underbar julgrupp.

    Kram

Kommentera

