I vinterns grepp …

Nu är det vinter och inte bara skidan slinter utan även bilar, gångtrafikanter och kollektivtrafik. SMHI har lagt ut en klass-2-varning för vårt område …

20121205Klass2Varning

Har just kommit hem från jobbet. Blev hämtad av sambon som jobbade hemma idag. Nu tänker jag inte gå ut mer idag.

I söndags, på första advent, var det däremot en vacker vinterdag. Jag kände att jag måste fånga vinterljuset. Det blir speciellt vackert när det ligger snö på träden och den lågt stående solen kastar gyllene stråk mitt i allt det vita. Jag skriver inte så mycket mer … bilderna får tala för sig själv.

20121202VinterAdvent01

20121202VinterAdvent02

20121202VinterAdvent03

20121202VinterAdvent04

20121202VinterAdvent06

20121202VinterAdvent07

20121202VinterAdvent08

20121202VinterAdvent09

20121202VinterAdvent10

Nu vill jag bara säga … ta det försiktigt i trafiken! Snöandet ska fortsätta hela natten men det känns ändå som det avtagit lite i intensitet nu. Jag hoppas vi inte får lika mycket snö i vinter som vi fick regn i somras för då lär vi få skotta och skotta och skotta …

Ha en trevlig onsdagkväll! Onsdag = soppa hos oss. Det kommer att bli extra mysigt en kväll som denna, den 5 december, i vinterns grepp.

Det här inlägget postades i Vinter. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till I vinterns grepp …

  1. Marit skriver:

    Så flotte vinterbilder! Det er pent når det er så mye snø som ligger på busker og trær 🙂

  2. Liane skriver:

    Vackra vinterbilder, här på ön har vi även fått snö lagom till advent kom den och det kunde väl inte bli mer julstämning än så här. Har inte hunnit ta med kameran ut och knäppa av lite bilder men kanske imorgon att jag kan få till något när jag ska halka runt med bilen 🙂

  3. Cathy skriver:

    Huvaligen skulle min farmor ha sagt. Och som det snöade och blåste här igår, vi var inte ut på hela dagen, fördelen med att jobba hemifrån. Idag måste jag väl ta mig ut för att få lite luft, tur man har rejäla stövlar med inbyggda broddar.
    Dina vinterbilder är så vackra. Ha en skön helg, vi hoppas som vanligt på fint väder.
    Kram, Cathy

Kommentera

