Blommig fredag – Energi

På bloggen ”Bland rosor och bladlöss” finns varje fredag ett tema som heter Blommig fredag / Blooming Friday. Jag har flera gånger tittat in på bloggar som tolkar temat och där finns mycket inspiration att hämta. Jag har aldrig varit med och tolkat temat själv men den här veckan var det ”Energi” och då blev jag inspirerad. Det finns mycket som ger mig energi, här är en del …

Vädret! En solig dag kan ge energi, en kall och regnig kan stjäla energi. Och ett åskoväder i sig innehåller mängder med energi …

En riktig energikick fick jag när vi var och tittade på utvandrarmonumentet i Karlshamn och plötsligt fick se ett hjärta öppna sig i molnen …

Vårens blåsippor ger mig en otrolig energi …

… för att inte tala om vinterns rimfrostdagar …

Och att plocka fram het chili ur frysen när det är minus 15 ute (som det var den här dagen). Fylla dom med ost och gratinera dom i ugnen ger mig både sommarkänslor och energi …

Men min största energikälla är nog ändå trädgården. Den ger mig energi året om.

Här kan du se flera tolkningar av temat.

Det här inlägget postades i Blommig fredag, Blooming Friday. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Blommig fredag – Energi

  1. Bettina skriver:

    Fantastiskt fina bilder! Gillar verkligen den där man ser den mörka himlen rulla in över kullarna. Trevlig helg!

  2. Så vackra bilder! Härlig energi du bjuder på.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

  3. anna skriver:

    Vilka fantastiska bilder!

  4. Eva skriver:

    Ahh.. dina bilder är så vackra! Utvandrarparet med den symboliska hjärtformationen i molnen – underbar.
    Och du.. tiramisu är nog lika med ”drag upp mig” – en uppiggare helt enkelt!
    Kram
    Eva

  5. Pilgrim skriver:

    Sitter och beundrar dina fantastiska bilder! Den med utvandrarna och hjärtat var magisk med sin symbolik. Tack för att du hängde på utmaningen och jag fick chansen att hitta hit.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

  6. Veronica skriver:

    Jag håller med de andra om att hjärtmolnet är väldigt speciellt! Och kul att du är med 🙂

    Veronica

  7. Lisa skriver:

    Mäktiga bilder de två första där. Härligt att det finns så mycket man kan få energi av 🙂 Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

  8. Leena skriver:

    Underbara bilder! Utvandrarmonumentet med hjärtat ovanför är häftigt. Och tack för tipset med chilin, vi har en hel del Jamaican bell-chili som vi inte riktigt vet hur vi ska äta. De är ju lite större och inte så kanonheta.
    Ha en skön helg!

  9. Eva, storasyster skriver:

    Att titta på din vackra bilder och läsa dina kluriga texter DET ger mig energi, kära chillasyster! ❤ ❤ ❤ ❤

    Kram från
    storasyster

  10. lunasblogg skriver:

    Underbara bilder
    Luna

  11. Mias Trädgård skriver:

    Vilka underbara bilder, Anita! Jag vet att du vet vilken bild som ger mig mest energi ändå! 😉 Ha en riktigt trevlig helg! 🙂 Mia

  12. Helt underbara bilder! Den första bilden med de mörka molnen är helt fantastisk!/Titti

Kommentera

