Nu har jag beställt julens amaryllisar

När regnet stampar i backen och den svarta septemberkvällen trycker sig mot fönsterrutan så är det inte utan att man börjar längta efter julens blomning. I varje fall när det dimper ner ett erbjudande från Odla.nu i mailboxen. Jag slog helt enkelt till och beställde 5 st amaryllisar. Här är dom (samtliga bilder är från Odla.nu):

‘Aphrodite’

‘Carmen’

‘Picotee’

‘Samba’

‘Très Chic’

Skönt att ha lite fager blomning att se fram emot … att jag dessutom fick tre vita julhyacinter som bonus känns ju inte heller helt fel.

Det här inlägget postades i Amaryllis, Amaryllis 2012. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Nu har jag beställt julens amaryllisar

  1. Ruben skriver:

    Jättefina!

    God blomning!
    /Ruben

  2. Cathy skriver:

    Vackra amaryllisar, jag har inte kunnat ha några sådana eftersom vi varit bortresta över julhelgerna under flera år. Den här julen kanske vi blir hemma – så kanske det kan bli en liten julblomma 🙂 Jag har skickat lite fröer till dig idag med vanlig post så jag hoppas du har dem imorgon.
    Ha en skön helg.
    Kram
    Cathy

  3. Agneta skriver:

    Hej, Anita!
    Jag var inne och kikade på Odla.nu och hittade mina drömamaryllisar…vita i mängder och någon limegrön som såg spännande ut. Men vet inte om jag vågar beställa något för jag har alltid köpt färdiga och kanske det krävs något speciellt för att driva upp dom här i lägenheten??
    Av de du visar här så fastnade jag för den sista…très jolie 🙂
    Alla tips emottages med tacksamhet!
    Märker att WP har nytt kommentatorsfält med dessa irriterande knappar på sidan som gör att man måste scrolla upp o ner för att läsa det man skrivit..suck för krångel 😦 Internet ska va lätt!
    Varm Kram, Agneta

  4. Åsa S skriver:

    Så vackra! Svärmor har envetet gett mig amaryllis varje jul o jag har successivt blivit mer o mer förtjust. Och börjat köpa själv, gärna vita.
    Vi se på lördag!
    Kram från lillsyrran

  5. Eva, storasyster skriver:

    Åh så fina! Jag älskar dem som är flerfärgade! Lycka till med blomningen när de väl dyker upp hemma hos er. Jag hoppas vi får se dem på nyårsafton! 🙂 🙂 🙂
    Kramar
    Storasyster

  6. Ping: Amaryllis 2012 – Steg 1 | Anitas blogg … De fyra blomsterhaven

  7. Ping: Årskrönika 2012 | Anitas blogg … De fyra blomsterhaven

Kommentera

