Glad Midsommar!

Så är det då midsommarafton och solen skiner. Dom har lovat fint väder idag så det blir förhoppningsvis att sitta ute och äta. Var ute en sväng imorse och njöt av naturen tillsammans med alla fåglar som höll midsommarkonsert.

Önskar er alla en riktigt skön midsommar med en bild på något av det mest ”midsomrigaste” vi har … gräslök. Tog bilden i morse så den är rykande färsk 🙂

Det här inlägget postades i Midsommar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Glad Midsommar!

  1. Ruben skriver:

    Vilken fantastiskt fin bild av gräslöken!!! Den gör sig verkligen bra i motljus! Här blommar också löken. 😉

    Glad midsommar på dig själv!
    /Ruben

  2. Ulla skriver:

    Hej Anita, tack för din midsommarhälsning!
    Verkar vara lite ombytta roller nu, vi har regn idag och ni sol. Men vi hann i alla fall ut en stund i förmiddags, innan regnet kom. Vi brukar plocka de första kantarellerna nu runt midsommar och det blev kantareller i dag också. De ska avnjutas lite senare 🙂
    Mitt bloggande ligger lite på is just nu, men min dator har i alla fall blivit något bättre efter att jag bytt ut mitt antivirusprogram. Det gamla jag hade verkade inte fungera som det skulle. Min bror har en dator på lut åt mig, men det dröjer nog ett tag till innan jag får den så jag ”hackar” mig fram så länge 🙂
    Gräslöken är inte bara god att äta, den har vackra blommor också.
    Ha en riktigt god fortsättning på midsommarfirandet!
    Kram Ulla

  3. Agneta skriver:

    Hej, Anita!
    Tack för hälsningen 🙂
    Blomande gräslök är verkligen dekorativt. Hoppas regnet och lågtrycket vi har här nere inte drar österut….men vem vet? Att spå väder är nog inte det lättaste för vindarna vänder som dom vill och när dom vill och åt det kan vi inget göra.
    Hoppas dagen blev bra och att kaffe&kaka smakade gott 🙂
    Kram, Agneta

  4. Åsa S skriver:

    Midsommaraftonen blev verkligen solig o fin, så väderprognosen stämde! Sitter på verandan o njuter men tyvärr börjar molnen närma sig. Vihar firat o dansat med Astrid runt midsommarstången, härligt. Gräslök från täppa till lunchen smakade bra, men den är onekligen vacker när den blommar. Imorgon blir det packande inför Englandsresan. Ser fram emot Lost Garden of Heligan.
    Kram från lillsyrran

Kommentera

