Bakslaget …

Igår var jag på trädgårdsmässan och insöp våren bland idéträdgårdar, balkongutställningar, plantor och sticklingar. Full av inspiration kom jag hem med mina inköp. Det hade börjat regna när vi åkte hem och senare på kvällen gick det över i snö. Och imorse vaknade jag till sånt där typiskt bakslag som hör april till.

Färgerna som börjat anas i naturen kämpade bakom ett vitt snötäcke för att fortfarande synas …

Tittar man noga bak snön så ser man att häckoxbärshäckens blad börjar bli riktigt stora

Likadant med honungsrosen, hoppas den klarar bakslaget …

Men julrosen lyser nästan ännu gulare mot den vita snön …

Men trots detta bakslag är jag fortfarande full av vårinspiration efter gårdagens mässbesök. Mer om det ska jag skriva senare i helgen …

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bakslaget …

  1. Ruben skriver:

    Jag trodde inte mina ögon i morse, så mycket snö!!! Tur att du tog dig ut i ovädret och fotae. Så fantastiska bilder!!

    Ha det gott!
    /Ruben

  2. Agneta skriver:

    Hej, Anita!
    Men kära nån då, det var då inte lite snö det. Här spöregnade det så jag trodde mina fönster skulle krascha. Hoppas att dina växter klarar sig och om den gula julrosen överlever så är det inte illa. Våta blomblad är ju inte så muntert oavsett årstid.
    Kram, Agneta

  3. baragott skriver:

    Men oj vilket bakslag, så mycket snö, hos hos haglade det men jag var lyckligt ovetandes efter som jag låg och sov mellan mina arbetsnätter så när jag kikade upp från kudden såg det bara ut som det regnat. idag har vi haft ett riktigt härligt väder.

Kommentera

