Min nya reseblogg … med Sydafrika som första resa

Nu har jag äntligen blivit klar med min nya plats för reseberättelser. Min gamla hemsida blev för trång, eller rättare sagt, jag fick inte längre plats med mina bilder på mitt webhotell. Jag var därför tvungen att hitta ett annat alternativ. Jag gjorde det enkelt för mig och startade en blogg där jag från och med nu kommer att samla alla mina resor. Men man kommer fortfarande att nå de gamla reseberättelserna via länkar på min nya sida. Den kommer alltså att fungera lite som min egen ”reseportal”.

Det går inte att kommentera på de olika resorna (jag tyckte det blev så fult att få upp en stor kommentarsruta i mina reseberättelser). Istället har jag skapat ett generellt inlägg där man kan fråga om de olika resmålen eller kommentera i största allmänhet om man skulle känna för det. Om någon har en speciell fråga och skriver den som ett inlägg kommer jag att besvara den (enligt bästa förmåga) via mail. Om någon bara känner för att kommentera så är det jätteroligt 🙂

Min första reseberättelse är från Sydafrika. Den har tagit sin tid att göra och den har därför (tillsammans med alla frösådder och omplanteringar) gjort att jag varit rätt osynlig i bloggvärlden på senare tid. Men jag lovar att skärpa mig.

Så … vill ni läsa och se bilder från Sydafrika, eller någon annan plats, så är det bara att klicka här! Det finns också en länk på höger sida i denna blogg med rubriken ”Mina reseberättelser”.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Min nya reseblogg … med Sydafrika som första resa

  1. Cathy skriver:

    Nu behöver jag inte åka till Sydafrika själv för jag har sett allt 🙂 massor med vackra och intressanta bilder. Och en jättefin blogg, det går nog bli så med alla mina Australien bilder också framöver. Jag har kommit så långt att jag sorterat det mesta i datorn och det ligger på Picasa web album.

    Hälsningar
    Cathy

  2. Eva skriver:

    Härligt att slippa ge sig iväg själv och bara åka snålskjuts på andras bilder och berättelser! Nu ska här läsas!
    Må så gott och en trevlig påsk.
    Kram från Eva

  3. Lotta skriver:

    Hej Anita,
    Jag har nu läst hela din reseberättelse, den var jättetrevlig och spännande, förstår att det måste ha varit en alldeles underbar resa. Vilka bilder och miljöer, jag blir riktigt sugen på att resa dit själv. Alla djur och växter, vingårdarna, det var jättekul att så att säga få följa med och ta del av allt.
    /Lotta

Kommentera

