God Jul till er alla …

Julafton 2011. Fortfarande mörkt ute och temperaturen visar på +7. Stora kontraster mot  förra julafton då det var gnistrande kallt.

Granen är klädd, skinkan avsmakad och julfriden är här. Vill bara önska er alla en riktigt God Jul!

 

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till God Jul till er alla …

  1. Ruben skriver:

    Vilken jättefin bild!
    En riktigt god och fridfull jul
    önskar
    Ruben

  2. Annika skriver:

    Tack för din hälsning jag önskar dig också en skön JUl.
    Annika

  3. GOD JUL önskar jag tillbaka!
    Susie

  4. Ulla skriver:

    Vi har samma väder här, ganska vackert idag faktiskt, vindstilla och solen tittar fram lite 🙂
    Önskar dig också en riktigt God Jul!
    Kram Ulla

  5. GOD JUL Anita! Jag hoppas du får en underbar julhelg! Och vilken fantastiskt vacker bild!!!

    Kram

  6. billan skriver:

    Önskar dig och de dina en rofylld och riktigt God Jul!
    Kram

  7. Brorsdottern skriver:

    Anar jag en tulpan där, i bakgrunden? Eller är det Du som räcker ut tungan för att inmundiga nåt av det egentillverkade godiset kanske? 🙂 Julafton till trots, har jag följt min egen tradition med melodikryss på lördagsförmiddan. Solen lyser, snön fattas och det är 2 plusgrader. Ska snart bege mig till min äldsta där det vankas julmat, Kalle Anka och eventuellt tomtebesök. 🙂 Varm julkram från mig. God Jul!
    PS. Tack för julkortet! Trevligt med Södertäljevy. 🙂

  8. nilla|utanpunkt skriver:

    En så läcker, stämningsfull bild! Här har vi firat svenskt i dag, och i morgon blir det engelskt. På annandagen sticker vi till Marocko.

    Hoppas du också får lite lov.
    God Jul och Gott Nytt År.

  9. Agneta skriver:

    Hejsan, Anita!
    Önskar dig en god fortsättning på den gröna julen! Nu aviseras det orkan fr. väst…håll i hatten och ha inga lösa delar utomhus, säger dom på radion. Stanna inne!
    Men lite snö som lyser upp mörkret skulle väl sitta fint nu för jag läste att någon fått en tussilago i trädgården m.m. Ur led är tiden när blommorna börja dyka upp redan nu…
    Julekramar, Agneta

  10. Cathy skriver:

    God Fortsättning Anita! Härlig bild. Här var det +28 grader tror jag på julafton. Lite svalare än normalt faktiskt men det fick vi igen dagarna efter istället då blev det extremt kvalmigt och varmt och soligt. Idag har det varit ganska lagom, vi var till ett shopping center i närheten och åt lunch och vandrade runt lite. Mellandagsrean är igång för fulla muggar och folk är helgalna, designer shopparna inne i Sydney hade köer 100tals meter långa runt hörn och nästan ut i gatan. Nästan alla i köerna var asiater, det finns många invandrare, och även turister, från asiatiska länder här.

    Imorgon åker vi tåget ner till Adelaide, hoppas väderutsikterna är lite fel för annars blir det typ 39 grader varmt där – och det vill jag helst inte ha.
    Får se om det blir någon snö när vi kommer hem då, sådär milt är det bra många år sedan vi hade. När Witchy var liten kommer jag ihåg att det var barnmark och plusgrader på nyårsafton då vi gick ner till Mälaren med grannar och en dum granne började smälla av smällare precis bakom oss och hundarna, sedan dess är hon livrädd för smällare. Hon har det bra nu på sitt lugna hundhotell ute på landet.

    Ha en riktigt bra vecka.
    Kram Cathy

Kommentera

