Äntligen fredag …

Gick hem en timme tidigare och för en gångs skull så åkte inte anslutningsbussen mitt framför näsan utan jag hann med den och kom därför hem redan 16:30. När jag kom hem upptäckte jag att det var de gula blommornas fredag. När inte solen lyser med sina guldgula strålar lyser de gula blommorna istället mot mig.

I uterummet har äntligen klivian börjat slå ut. Som jag väntat. Den är så fin och kommer säkert att vara jättevacker när alla klockor öppnat sig.

Och i fönstret blommar den gula hibiskusen.

Och i orkidéfönstret är det full fart. Massor med knoppar på gång i flera av brudorkidéerna och den gula står redan i full blom.

Och i helgen ska jag skola om alla mina tomater för andra gången. Nu ska dom ner i riktigt djupa krukor. Och alla frösådder ska ut i uterummet. Nu är det så pass ljust där att dom klarar sig utan extra belysning. Vilken härlig helg jag ska ha. Hoppas att ni alla får en riktigt skön helg!

Ha det gott!

Anita

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Äntligen fredag …

  1. Ruben skriver:

    Vackra blommor – i de vackraste gula nyanser! Undersköna blomsterporträtt!
    Ha en trevlig helg!
    /Ruben

  2. Agneta skriver:

    Hej, Anita!
    Läser att du kommer att ha full sysselsättning över helgen 🙂
    Hoppas att du klarat dig fr. 1 aprilskämt i dag, för det finns gott om dom!
    Nu när ljuset kommit så växer dina blommor så det knakar ser jag. Men det krävs ju ett uterum. Vi som har balkonger får vänta ett tag till. Jag ska i alla fall ha enkom blå penséer i lådan i år, till att börja med, hade jag tänkt, men vet inte riktigt om jag vågar köpa ännu. Det kan ju komma mera SNÖ….har hänt förr 😦
    Nu har jag slutat ”resa” via TV runt Storbrittanien för att se på hus och övergått till den danska serien som visar underbara hus, inredning, trädgårdar m.m. TV4+ Kl:19.25. Dom har ändrat lite på tiderna, men detta är den senaste varianten.
    Himla kul att ”gå husesyn”…hamnade även i Cannes och där var inte fy skam…. 🙂
    Trevlig helg!
    Kram, Agneta

  3. Eva Kronvall skriver:

    Morgondagen ska ängnas åt omflyttning bland det som växer. Övervintrarna i källaren får flytta ut i växthuset (och passas mot den nattfrost som naturligtvis kommer), de frösådder som vuxit någorlunda får flytta ner i svala källaren med lysrör över sig och de ”kinkiga” som inte vill riktigt får stå kvar inomhus på värmeslingor i breda fönsterkarmen.
    Härligt vårpussel/vårpyssel, tycker
    Eva

  4. Annika skriver:

    Ljuvliga gula blommor som lyser som solen.
    Särskilt hibiskusen gillade jag, vacker gul färg det var på den.
    Ja jag hade kunnat prata länge med känns det som.
    Men men det blir kanske fler gånger.
    Ha en skön helg
    Annika

  5. Spirande grönt skriver:

    Vilka vackra glada bilder!

    Så skoj att träffa dig på riktigt! Synd att det inte fanns tid att prata längre med alla.

    Ha en finfin helg tillsammans med tomatplantorna:)
    Rebecca

  6. Härliga blombilder på gula blommor! Förstår inte varför så många inte gillar gult i trädgården!?
    Men…jag ska villigt erkänna att det gjorde inte jag heller för så där 15-20 år sen. Fast man är ju inte sämre kvinna än att man kan ändra sig. Numera älskar jag gult, speciellt på våren och hösten då man verkligen längtar efter något färgglatt!
    TREVLIG HELG
    Susie

  7. Cathy Smith skriver:

    Härliga gula blommor! Jag köpte en liten gul miniros på Plantagen i torsdags när vi var och bunkrade upp med barkmull och lite annan jord. Tanken var ju att jobba i trädgården lite igår och idag men vädret har varit allt annat än trädgårdsvänlig. Kallt och ruggigt och jämngrått tills nu. Solen försöker titta fram lite nu sent på lördag eftermiddag. Kanske det kan bli lite jobb imorgon. Nu har jag bara en liten strimma snö och is kvar, den ligger i skuggsidan som inte får lika mycket sol. Härligt, rabatterna behöver verkligen rensas, jag hann inte klippa och rensa lika mycket i höstas innan snön kom.

    Ha en skön söndag.
    Kram, Cathy

  8. Åsa S skriver:

    Så härligt med gula blommor som lyser upp nu när solen inte vill visa sig. Fast några solstrålar kom i alla fall när vi satt och åt en tidig middag.
    Vad roligt att den gula klivian börjat blomma, då får jag njuta av den när vi ses på onsdag. Lycka till med omskolning av dina tomatplantor.
    Kram från lillsyrran

  9. Beate W. Sveum skriver:

    Vakker orkidee 🙂

    Mvh Beate

Kommentera

