Dom ringde från tidningen …

I tisdags ringde dom från vår lokaltidning, Länstidningen i Södertälje. Vi har utsett dig till veckans fotograf sa dom. Oj, sa jag. Så roligt! Det blev en intervju via telefon och så fick jag skicka in några bilder och idag så kom reportaget i tidningen. Det var inte lätt att välja ut några bilder i all hast men jag blev nog ändå rätt nöjd med de jag valde.

Idag när jag kom till jobbet så fick jag höra att ”är du nu i tidningen igen”. Det var nämligen fjärde gången jag var med i tidningen. Dom lyckas nosa upp mig i alla möjliga sammanhang. Bland annat när jag jagar mördarsniglar eller planterar om pelargoner. Jag känner mig som en riktigt kändis här i stan. Borde fått varit med i ”På spåret” i fredags när dom var i Södertälje. Nej skämt åsido, reportagen om mig gör väl inte att lösnummerförsäljningen går upp direkt men det är ju lite kul ändå. Och lite stolt blir man ju att dom ville utse mig till veckans fotograf. En månads gratis prenumeration fick jag dessutom.

Ok, efter denna skrytsamma inledning (visst får man väl skryta ibland) är det väl bäst jag lägger ut reportaget. Om man förstorar bilden så går det att läsa texten också.

Ha en skön torsdagskväll! Imorgon är det fredag 🙂

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Dom ringde från tidningen …

  1. slottsträdgårdsmästaren skriver:

    Men vad kul Anita….Grattis! Du är verkligen värd all uppmärksamhet eftersom du är en mycket duktig fotograf. Njut av det här nu och ladda om din kamera och bjud på ännu mer av dina härliga bilder.

  2. Agneta skriver:

    Hej, Anita!
    Grattis till att någon uppmärksam människa fattat hur fina foton du tar. Men nu hoppas jag att någon på tidningen även uppmärksammar dina vackra akvareller 😉 Annars får väl ”någon” vänlig själ påpeka att du målar med pensel också! Attans att folk är så lata så att dom inte läser vad som finns på hemsidorna….!

    Hoppas att det genererar en liten slant också, för det är väl copyright på dina foton, hoppas jag !!

    Illa ser jag , har fel glasögon, men har alltid trott att du är miiiinst 15 år yngre än jag.
    Jag fyllde 66 den 1/3 på vårens första dag 🙂
    Tycker alltid att du varit så ung, men nu är det 13 år sedan jag la ut min första hemsida…kanske beror på det, att du stannat upp i åldrandet medans jag fortsatt med att lägga framtiden bakom mig 😉
    Ack ja, vika idéer man kan få!

    Grattiskramar, Agneta

  3. Ruben skriver:

    Vilket fantastiskt ljus på översta bilden!! Ett sådant där overkligt ljus, som man ser ibland, men som är hopplöst att fånga med kameran. Men du har verkligen lyckats!! De borde ha angett adressen till din blogg, så att flera fick möjlighet att se alla fina bilder och läsa dina texter.
    Ha det gott!
    /Ruben

  4. Ulla skriver:

    Vad roligt Anita! Det är du värd och visst får man lov att skryta ibland 🙂
    Stort Grattis!

    Och så önskar jag dig en skön helg, vi väntar fortfarande på solen här i Gbg 🙂
    Kram Ulla

  5. Åsa S skriver:

    Kära syster,
    Jag blev så glad när jag öppnade tidningen igår och upptäckte att du äntligen kommit med som veckans fotograf. Det var verkligen på tiden! Med all rätt är du en lokalkändis och inte tycker jag att du skryter. Jag håller med Ruben, du borde tagit med din bloggadress så att fler hittar dina ljuvliga bilder. Tyvärr syntes inte hjärtat i bilden på Kristina och Karl-Oskar så tydligt när den var tryckt, men man kunde ana det. På din artikel ovan syns det lika bra som det gjorde på bloggen.
    Kram från lillasyster

  6. Madame C skriver:

    Grattis! Vad himla kul, Anita. Vi borde nog alla skryta lite mer och lite oftare:) Det ser ju ut att ha blivit hur fint som helst i tidningen!
    Kram!

  7. Eva skriver:

    Hej kära lillasyster!
    Vilken härlig överraskning en tidig marsmorgon när jag fick se några av dina vackra bilder och din glada nuna i tidningen! Jag gick omkring och log mest hela dagen efter det! 🙂
    Vi har varit barnvakt några timmar idag till Leah och Adam. Leah har vattkoppor och vi hoppas att vi har haft det ordentligt, så att vi inte får det igen! 🙂
    Idag ska vi laga lammgryta och har köpte både lammgrytbitar och några härliga starkar korvar hos Carlssons. Det blir mums!
    Hoppas du och Thomas får en fortsatt härlig helg!
    Kramar
    Storasyster

  8. billan skriver:

    Grattis Anita!
    Vilket fint reportage….och vilka fantastiska bilder du valt ut. Men det kan ju inte vara så svårt att välja fina bilder i ditt album….dina bilder är alltid lika fantastiska!
    Vilken otur med såjorden, men tur att du hann rädda plantorna.
    Jag har ännu inte sått mina tomater, ska försöka hinna med det i morgon.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram.

  9. Susie Bloom skriver:

    Visst får man skryta när man gjort något bra, man måste inte vara så ”svensk” jämt! Det är ju jättekul att dina otroligt vackra bilder blivit uppmärksammade, men precis som Ruben och övriga tycker jag det var synd att inte din bloggadress fanns med. Fast då kanske du fått så vansinnigt många besökare att du inte hunnit bekanta dig med alla!
    KRAM och GRATTIS
    Susie

  10. nilla|utanpunkt skriver:

    Grattis, den var du värd! Bilden med fjärilen är underbar!

  11. Prästgårdseva skriver:

    Stort Grattis till att bli uppmärksammad på det viset! Men det är du verkligen värd!
    Jag har faktiskt också uppmärksammat dig på min blogg och gett dig en Award. Hoppas, att det ska leda till att några till hittar hit och kan njuta av dina vackra foton. Och dina lika poetiska texter!
    Kram
    Eva

  12. Liane skriver:

    Grattis till reportaget och nomineringen. Lite får man skryta med sig själv men det är alltid kul att få lite credit för det man gör så ett jättestort grattis till nomineringen

  13. ÅsaV skriver:

    Halloj och grattis!
    Det var ingen dålig reklam för dig och ditt fotande! Den översta bilden är verkligen maffig!

    Läste i artikeln att du funderar på att uppgradera kameran… nyfiken som man är kan man ju inte låta bli att undra vad det blir istället för din gamla?

  14. Eva Kronvall skriver:

    Jag förstår så väl att du fått en award av Prästgårdseva (genom henne hittade jag hit) och att du blivit uppmärksammad av Länstidningen. Underbara bilder – som gjorda att ställas ut! Jag tittar gärna in fler gånger och skaffar inspiration, säger
    Eva

  15. Ping: En tillbakablick på 2011 | Anitas blogg … De fyra blomsterhaven

Kommentera

