Ny dator, ny blogglayout …

Så har jag då blivit med ny dator. Nu har jag äntligen fått en stor skärm, i varje fall känns den stor efter att ha suttit med en upplösning på 1024 x 768. Och plötsligt såg alla bilder så små ut. Därför har jag bytt blogglayout för att få möjlighet att ladda upp lite större bilder. Fortfarande känns saker och ting lite ovana men snart hoppas jag att vara igång med bloggandet igen. Och framförallt hoppas jag snart att få tid att besöka alla mina favoritbloggare igen. Kan tänka mig att det börjar spira bland inläggen med fröodlingar och sticklingar, även om vintern fortfarande håller oss i ett järngrepp.

Ha en fortsatt bra vecka!

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Ny dator, ny blogglayout …

  1. billan skriver:

    Men som jag har längtat…….trevligt att du äntligen är tillbaka:)
    Och layouten är superfin!
    Må så gott!

  2. Agneta skriver:

    Hej, Anita!
    Varmt grattis till ny dator! Hoppas du blir nöjd med den och visst märks det att du har större skärm/upplösning för din sida är stor…nu får jag scrolla inte bara upp o ner utan även på bredden. Men vad gör väl det? Inget alls, för det var bara en blå bred bakgrund till höger som försvinner. Ser jättefint ut som det är, lika mycket blå bakgrund på båda sidorna!
    Kul med plats för större blomsterfoton!
    Det brukar ta ett tag innan man vänjer sig, men du ser ut att ha lyckats bra!
    Jättesnygg header, blir en fin tavla det 🙂
    Jag önskar dig lycka till med nya datorn!
    Kram, Agneta

  3. Ruben skriver:

    Välkommen tillbaks! Det blev ju trots allt inte ett så långt uppehåll som jag befarade! 😉 Vad blev det för dator?
    Håller med dig, större bilder gör sig bättre! Och denna blomsterbild är ju som vanligt outstanding!
    Ha det gott!
    /Ruben

  4. Eva skriver:

    Hej kära lillasyster!
    Kul att du är igång igen! Hoppas du trivs med din nya dator! Jag förstår mig inte på det där med layouter, men det ser fint ut! Dina bilder är som vanligt underbart vackra! Saknar dig kära lillasyster och på tisdag ses vi hoppas jag!
    Kram
    storasyster

  5. Anita skriver:

    Billan … det är skönt att vara tillbaka. Har just varit en sväng hos dig och läst ditt positiva vinterinlägg. Det kändes härligt … 🙂

    Agneta … jag stortrivs med min nya dator och framförallt är det skönt att ha en skärm som man inte blir sjösjuk av. Och jag gillar att jag äntligen kan lägga ut lite större bilder i bloggen.

    Ruben … tack för dina fina ord om min bild. Det är en julros från i julas som väntar på att bli utplanterad i mitt månskensland. Efter 15 år med PC så har jag konverterat, bytt religon … har nu en mac. Är supernöjd!

    Eva … kära storasyster … saknade dig i tisdags. Åsa var lite kraxig i halsen så hon gick hem tidigare. Jag hoppas hon kryar på sig. På tisdag hoppas jag att vi ses igen och det skulle inte förvåna mig ett dugg om vi springer på varandra på lördag när vi ska titta, och framförallt lyssna, på Johan Bodings Queenshow … ska bli jättekul!

  6. Susie Bloom skriver:

    Grattis till ny dator!
    Bilden du visar är ju jättefin, har en likadan julros men den vilar sig just nu under en 2-3 dm snö. Har tidigare inte varit så förtjust i julrosor, men vann den för några år sen på ett trädgårdslotteri. Förra året så hade vi sjöar i trädgården efter snösmältningen, då blommade den UNDER vatten. Sen frös vattnet, då blommade den infrusen i ISEN. Sen sjönk vattnet undan väldigt fort, då blommade den i flera veckor till.
    Då blev jag julrosfrälst och har nu beställt 3 stycken (röd, blå och så en dubbel rosa med fläckar) från Holland tillsammans med allt annat vi i Entusiasterna beställt.

  7. Liane skriver:

    Kul att se att du är tillbaks igen =), jag hoppas att du blir nöjd med det nya inköpet, din nya layout är jättefin. Än en gång välkommen tillbaks och jag hoppas du får en skön helg.

  8. Ulla skriver:

    Grattis till nya datorn! Skönt när man får ordning på grejorna 🙂
    Det är kul att byta layout ibland, det är ju så enkelt att göra det. Man får trixa lite bara, med länkar och så, sen är det klart. Min blogroll brukar försvinna när jag byter mall, men då är det bara att ”dra” tillbaka den, så är den på plats igen.

    Önskar dig en skön helg och hoppas mildluften kommer in, de har ju sagt det 🙂
    Kram Ulla

  9. Cathy skriver:

    Men grattis, till en Mac också. Jag var Mac fan i många år då jag hade mac på jobbet, det var ju innan det blev vanligt med dator hemma och de var inte ens färg. Vacker bild på julrosen. Jag undrar hur det blir med mina julroser som jag köpte som småplantor från Easy Plant (för sista gången jag handlade där) och som inte blommade förra året men nu är stora. Hoppas de klarat att ligga under all denna snö. Idag har det i alla fall varit plusgrader en liten stund. Det töade rätt friskt så snön på vårt uterumstag börjar smälta med påföljd att det började läcka in. Det blir så mycket is i hängrännan och då börjar vattnet träna in ovanför våra dörrar. Men det kan man stå ut med bara det blir tö och VÅR.

    Ha en trevlig helg
    Kram Cathy

  10. Anita skriver:

    Susie … ja dom gör ju ofta så julrosorna, blommar under snön och till och med infrusna i isen. Hoppas du blir nöjd med de du skickat efter.

    Liane … tack så mycket. Jo jag är jättenöjd, både med datorn och att vara tillbaka igen.

    Ulla … jo jag upptäckte att det försvann en hel del när jag bytte mall. Trodde jag skulle få bygga upp allt igen men som tur var upptäckte jag att man bara kunde dra allt till den nya mallen.

    Cathy … julrosor är ju tåliga så dom klarar sig säkert under snön. Hoppas du får blommor på dom i år. Hoppas att snön och isen försvinner snart så att läckaget försvinner. Besvärligt. Vi fick det också vid ett tillfälle i vintras då det samlats vatten under isen på taket. Samma sak där att isen i hängrännorna stoppade avrinningen. Inte mycket läckage men det kom en droppe lite då och då. Vi får hoppas att våren kommer snabbt så att all snö och is försvinner.

  11. Il tuo nipote skriver:

    Aha, ny dator… kul! Då kanske till och med mailfunktionen fungerar? 😉
    Grattis till att ha blivit uppmärksammad i LT för dina vackra bilders skull.
    Det är Du värd! 🙂
    @))–)———-
    Var rädd om dig & ha en skön helg..
    E.

  12. Il tuo nipota skriver:

    Hmm.. nipota ska det va, annars har jag gjort könsbyte! 😉

Kommentera

