Äntligen jullov …

Idag gick jag hem 14:15 och ska vara ledig till den 3 januari. Det känns ljuvligt. Jag har kännt mig lite sliten sista tiden.

Jag har inte bloggat på länge och jag har inte varit runt hos er andra heller.  Jag har suttit så intensivt framför datorn på jobbet den senaste tiden så jag har helt enkelt inte haft ork att sätta mig vid datorn när jag kommit hem. Och jag har inte fotograferat något heller. Tiden har inte räckt till känns det som. Inte en enda vinterbild har jag tagit. Förhoppningsvis blir det lite promenader under julledigheten. För vintern verkar ju hålla i sig.

Jag har också funderat fram och tillbaka på om jag ska avsluta min blogg eller ej. Idéerna börjar tryta i och med att det är en trädgårdsblogg och inläggen börjar kännas som ointressanta upprepningar.  Men jag har, efter mycket funderande, bestämt mig för att ha den kvar, åtminstone tills vidare. Huvudämnet kommer fortfarande att vara trädgård men jag kommer att skriva om lite annat också. Det har jag skrivit lite om under presentation.

Idag när jag kom hem så låg två paket och väntade på mig i brevlådan. Det kändes som julklappar även om jag köpt dom själv. Årets första fröleverans, från Impecta, med bland annat två sorters brysselkål. Och lite annat smått och gott.

Det andra paketet innehöll del 11 av ”Allt om det goda” som ges ut av ”Allt om Mat”. Lite passande var det julmat.

Lite egna julklappar har jag också slagit in. Och fåglarna har fått påfyllning. Det går åt mycket fågelmat nu när vintern är så kall.

Hoppas ni alla har det bra så här dagarna före jul. Nu ska jag gå och ta mig en kopp te och ett par smörgåsar.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Äntligen jullov …

  1. Agneta skriver:

    Hej, Anita!

    Ack ja, det blir mycket när julen närmar sig och tröttheten kommer smygande. Även om vi har en vit vinter/jul så är det trots allt mörkt, vilket kroppne&knoppen känner av. Att sitta framför en dator dagarna i ända är då inget som kroppen gillar, tror jag.

    Om du tar bort din blogg spelar mindre roll för din hemsida är bara såååå himla bra. Där finns dessutom en trädgårdssida med mycket av det som finns här.
    Så varför inte använda den i stället?

    Var just inom din hemsida och kikade på din decemberakvarell och visst är det kul att du målade dit lite snö…har dom gott om i England just nu med inställda flyg och annat elände.

    Hoppas att du får en lugn och fin helg och att du får ”ladda dina batterier”, för nu går vi mot ljusare tider!Vintersolståndet 🙂

    Ha det så gott som det bara går!
    Kramen, Agneta

  2. Anita skriver:

    Hej Agneta!

    Jo jag vet ju att du alltid gillat min hemsida. Problemet är bara att jag måste göra om den i något verktyg för jag orkar inte hålla på att skriva html-koden själv längre. Då blir det aldrig av att jag uppdaterar den. Dessutom måste jag nog i så fall ha ett nytt webhotell. Det jag har nu tillåter bara 600 mb och det är alldeles för lite då jag vill lägga ut mycket bilder. Det är det som är så bra med bloggen. Man kan lätt skriva ett inlägg och ladda upp bilder. Och man har massor med plats, gratis.

    Kul att du gick in och tittade på min decemberakvarell. Som du säger, dom har ju massor med snö även i England. Tänk om man fick vara där och ta en bild på precis samma plats och jämföra med min akvarell. Lite kul att tänka på.

    Vi har haft minus 22 inatt men nu är det ”bara” minus 15. Och visst känns det härligt att vi snart kommer att gå mot ljusare tider.

    Ha nu en riktigt skön helg du också 🙂

    Kram
    Anita

  3. Susie Bloom skriver:

    Det är klart att du ska ha bloggen kvar och att du kan skriva om annat än trädgård!
    Själv skriver jag om precis allt och jag får nästan abstinensbesvär när jag inte bloggat på några dagar.
    GOD JUL
    Susie

  4. Ulla skriver:

    Avsluta inte din blogg, du kommer bara att ångra dig.
    Jag har ju velat fram och tillbaka många gånger, men nu har jag ju samma blogg till allt. Man kan blanda ämnen som man vill, det har jag kommit fram till 🙂
    Ibland känner jag också att jag vill avsluta bloggen, man kan bli trött på det ibland. Då är det bara att låta den vara tills lusten och orken kommer tillbaka.

    Hoppas du kan ladda lite ny energi under din ledighet, försök att bara göra det som faller dig in och strunta i bloggen så länge…. Det finns ju viktigare saker att ägna sig åt och hälsan kommer alltid först 🙂

    En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag dig. Ha det så gott!
    Kram Ulla

  5. Men vad underbart med den första fröleveransen Anita. Det får mig att hoppas och tro.
    Jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.
    Hälsningar Slottsträdgårdsmästare Hasse

  6. Ruben skriver:

    Sluta blogga – det låter du allt bli med!!!! Vad gör det om man upprepar sig – allt är ändå upprepningar, men det är trevligt ändå!! Men, dina inlägg tillhör de mer personliga och kreativa, tycker jag!!! Ugh ugh!
    Ha en riktigt god jul!
    /Ruben

  7. Anita skriver:

    Susie … och just det är så trevligt med din blogg. Att du skriver om allt möjligt förutom trädgård. Abstinensbesvär har jag ännu inte drabbats av. Men det kanske kommer det också 🙂

    Ulla … jo jag vet att du också funderat fram och tillbaka när det gäller bloggandet. Men jag har bestämt mig för att inte avsluta den. Jag är säker på att jag skulle ångra mig. Det är ju som du säger, man kan ju göra uppehåll ibland. Och vet du, jag har redan samlat ny energi. Jag har verkligen njutit av den första lediga dagen.

    Hasse … jovisst finns det hopp. Jag kollade att mina växtbelysningar fungerade idag över min planteringspyramid. Vilken känsla det var, bara att sätta i kontakten och se det härliga ljuset flöda. Om en månad är det dags för de första tidiga sådderna.

    Ruben … tack för dina fina ord. Så glad jag blir. Du har ju rätt i att upprepningar förekommer överallt. Tänk så många gånger man kan lyssna på samma låt och tycka den är bra … eller se en bra film flera gånger. Upprepningar kanske inte är så dumt alla gånger ändå.

    Stort tack för att ni tittade in och peppade mig!

    En God Jul och Gott Nytt År till er alla önskar jag redan nu om jag inte hinner titta in och skriva något inlägg innan julafton.

    /Anita

  8. Britt skriver:

    Gillar din sida så det vore synd om den försvann passar på att önska dig en god jul//Britt

  9. billan skriver:

    Önskar dig en riktigt God Jul!

  10. Cathy skriver:

    Fick mail från min mamma idag och i Uppsala var det visst -22. Just nu sitter vi i Coffs Harbour på ett motell för natten och det är nog runt 25 plus i alla fall men regnet har vräkt ner hela dagen och det är översvämningar och elände längre norrut. Vi vände vid Surfers Paradise istället för att i alla fall åka till Brisbane.
    Jag har knappt tagit några vinterbilder heller och bloggat ganska lite den här hösten. Inspirationen har inte varit på topp. Jag hoppas ta nya tag när vi kommer hem igen.

    Ha en riktigt skön ledighet, vi hoppas du fortsätter blogga lite.

    Kram Cathy

  11. Jag tittar in och önskar dig en riktigt underbar jul….hoppas julaftonen varit god och fylld med kärlek och värme!

    Ang. att inte orka med bloggen eller hälsa på andra har jag full förståelse för det för jag har haft en liknande höst/vinter! Jag har suttit vid datorn hela tiden på jobbet och när jag kommit hem har jag gjort det nödvändigaste och inget mer! Dessutom har jag inte mått bra så jag har inte kunnat sitta vid datorn mer än för just det nödvändigaste. I och med att jag varit dålig har jag heller inte kunnat fotografera som jag har velat så det har också falnat vilket gjort att jag känner att jag inte kan förnya min blogg med nya bilder vilket får mig att känna mig tjatig!
    MEN….att avsluta bloggen tror jag inte är en bra idé! Det kommer ju en vår…och förhoppningsvis förnyade krafter och friskhet! Eller hur? Då kommer vi igen…tror du inte?

    Ta hand om dig och ha bloggen precis som DU vill ha den…och skriv så ofta som du vill! Jag tänker på dig och tittar in ibland…dock inte så ofta som jag skulle önska…och det är många gånger jag tittat in och inte orkat skriva! :O( Förlåt mig för det!

    STOR KRAM till dig Anita!

  12. Anita skriver:

    Britt … tack detsamma … och bloggen blir med all säkerhet kvar.

    Billan … önskar dig detsamma!

    Cathy … hoppas att vädret bättrat sig hos er nu. Här har vi haft fint vinterväder men i Skåne har det varit totalkaos. Hoppas din inspiration kommer tillbaka nu när du får koppla av på semester. För när du kommit hem har det ju vänt mot ljusare tider.

    Ha en fortsatt skön semesterresa!

    Anneli … så jätteroligt att höra ifrån dig. Du behöver definitivt inte be om ursäkt för att du inte skrivit något, jag har ju inte kommenterat speciellt mycket själv.

    Jag blir ledsen att höra att du varit dålig men hoppas innerligt att du kommer att känna dig bättre snart. Och visst ska vi ha våra bloggar kvar. Som du säger … vi kommer igen tillsammans med vårljuset.

    Stor kram till dig också Anneli!

Kommentera

