Annorlunda växtbelysning …

Ibland klarar växterna av att lysa upp både sig själva och sin omgivning. Visserligen med solens hjälp men ändå. Det här ljusfenomenet såg jag en dag i en av hibiskusblommorna i vardagsrummet. Det var inte lätt att fånga på bild men visst syns det att den övre blomman lyser upp tapeten med ett kraftigt rött ljussken. Det var som en kraftig spotlight. En märklig och även mäktig upplevelse.

Det här inlägget postades i Allmänt, Hibiscus, Ljusfenomen. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Annorlunda växtbelysning …

  1. Ruben skriver:

    Vilken tur att du hade kameran inom räckhåll! Detta ljusfenomen inträffar nog inte så ofta. Väldigt kul bild, och bra fångat!!
    Ha det gott!
    /Ruben

  2. Madame C skriver:

    Otroligt häftigt! Och väldigt imponerande att du lyckades fånga det på bild. Det syns jättetydligt:)

    Rozanne har jag stulit… Från en av Växjö kommuns planteringar. Jag tog bara en liten, liten bit i sidan av en stor planta. När jag kom hem, delade jag den och båda småbitarna verkar ha tagit sig! Jag hade lagt märke till den då jag passerar den rabatten varje morgon till jobbet. Visste inte att det fanns nävor som blommade så länge och det var tack vare alla inlägg på olika bloggar som jag insåg vad det var jag stulit:)
    Ha det tjuvgott,
    Charltota

  3. Cathy skriver:

    Häftig bild!

  4. Prästgårdseva skriver:

    Nja, du Anita… Du är visserligen en ljusets mästare men det här överträffar det mesta!
    Så härliga foton från din Frankrikeresa. Det ska bli spännande att se resten framöver.
    Ha det bra!

    Eva

  5. Anita skriver:

    Ruben … nej jag har aldrig sett något liknande förut och jag är glad att jag hann se det (är ju inte så ofta inomhus på sommaren) 🙂 Ofta varar sådana här extrema fenomen bara någon minut.

    Charlotta … lycka till med Rozanne, jag tror inte du kommer att bli besviken, den är tålig, härdig och såå vacker.

    Cathy … javisst är hibiskusen läcker …

    Eva … oj, ljusets mästare, det var fina ord det. Och en reseskildring kommer så småningom. Men det blir senare i höst .. när höstmörkret har omfamnat oss.

  6. Ulla skriver:

    Så härligt fångat av dig! Vilken spotlight, så häftig!
    Jag ser sådana där ljusfenomen också ibland, men hinner sällan fånga dem på bild, de är ju så flyktiga 🙂

    Ha en skön hösthelg!
    Kram Ulla

  7. Anita skriver:

    Ulla … ja … jag blev bländad av det mäktiga ljuset när jag kom in i vardagsrummet den där dagen. Som tur är har jag alltid kameran i närheten av mig så det var bara att grabba den och trycka av.

  8. Oj vad vackert!

    Hur gick det till? Har själv en massa LED-lampor till mina orkidéer men aldrig sett något sådant. 🙂

Kommentera

