Trädgårdsresa i Yorkshire …

Oj så länge sedan jag var här. Jag har haft mycket att göra och samtidigt har jag försökt att få klar min reseberättelse från trädgårdsresan i Yorkshire som jag gjorde i juni.  Och nu är den klar! Det är faktiskt roligt att vänta ett tag med att göra reseskildringen. Då återupplever man liksom resan igen.  Och så är det ju inte helt fel att förflytta sig tillbaka till juni en stund igen.

Har ni lust och ork att läsa hela reseberättelsen så är det bara att klicka här! Annars kommer några smakprov:

För övrigt så önskar jag er alla en skön kommande vecka. Här känns det som om hösten kommer närmare och närmare. Trädgården står fortfarande i full blom men kvällarna och nätterna är kyliga. Och ljuset försvinner mer och mer. Men … ännu finns mycket blomsterfägring att njuta av och det tänker jag göra 🙂

Ha det så bra!

Det här inlägget postades i Nytt på hemsidan, Trädgårdsresor. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Trädgårdsresa i Yorkshire …

  1. Ruben skriver:

    Tack för att du delar med dig av dina fina semesterminnen!
    Ha det gott!
    /Ruben

  2. Elisabeth skriver:

    Jag fullkomligt ÄLSKAR bilden med det knotiga trädet omgiven av fantastisk färgprakt!!

    Nu – vidare till själva reseberättelsen. 🙂

    Må så gott, kära faster!

  3. Anita skriver:

    Ruben … jag delar så gärna med mig av mina semesterminnen. Ha det så gott du också!

    Kära brorsdotter … så roligt att höra ifrån dig och att du ville ”följa med” på min resa i Yorkshire. Jag kan tala om att jag bara älskade det härliga trädet själv. Du skulle sett som det lyste i regnet.

    Kram från faster och må så gott du också 🙂

  4. Madame C skriver:

    Åh, tack för snabbtitten! Ska gå in och läsa långversionen och bara NJUTA, när jag är lite piggare. Städningen tog ut sin rätt och nu är jag dödstrött;)
    Ha det gott,
    Charlotta

  5. Eva skriver:

    Igår njöt jag av din underbara resa till Yorkshire, av dina ljuvliga bilder och dina trevliga berättelser för varje dag, kära lillasyster!
    Idag njöt jag av resan till jobbet, där dimman klätt tusentals spindelnät i silver- och gulddroppar längs vägen. Det gjorde inget att bussen kröp fram på motorvägen, då hann jag verkligen njuta av den vackra morgonen. Den var också trollskt dimmig på sina håll och jag önskade att jag hade haft kamera med mig!
    Snart är det lunch och jag börjar bli hungrig. Hoppas du får en smaklig måltid!
    Hälsa Thomas så gott! Bon voyage a la Nordmandie!
    Kramar
    storasyster

  6. Ulla skriver:

    Du har verkligen öga för det här med trädgårdsbilder! Att få fram en helhet i trädgårdsbilder är inte alltid så lätt, men du lyckas fint med det. Dina bilder skulle platsa i vilket trädgårdsmagasin som helst 🙂

    Men denna gången så var det faktiskt inte någon trädgårdsbild som jag fastnade allra mest för, utan en helt annan bild, nämligen den med hästarna.
    Den bilden är bara så underbar! Så ren och ”enkel” och med så mycket stämning i, ja, den bilden är fantastiskt fin tycker jag.Inte så dumt med bussfönster ibland 🙂

    Ha det så gott!
    Kram Ulla

  7. Cathy skriver:

    Nu har jag gjort en snabbrunda i din reseberättelse (för att läsa mer noga lite senare). Jättekul att se och läsa om Helmsley, där var vi ju förra året och Rivaulx abbey såg jag ett program om på tv igår. Och York, där var vi också förra året. Många fina bilder som vanligt.
    Har åkte förbi Castle Howard flera gånger men aldrig haft tid att stanna och kika. Det måste vi göra nästa gång vi är i Yorkshire. Tyvärr blir det nog i Oktober och då är det ju inte så mycket blommor kvar. Men slottet kan man ju se ändå förståss.
    Kram Cathy

  8. ÅsaV skriver:

    Halloj Anita, tusen tack för att jag fick följa med på din resa via reseksildringen! Så målande beskrivet och härligt fotograferat att det känns som jag själv varit där! Min favoritbild blev den med de svarta svanarna. Och blå bergsvallmo måste jag ju bara få tag på… vilken otroligt vacker blomma!

  9. Britt skriver:

    Skall läsa hela berättelsen för dit vill jag verkligen åka//Britt

  10. Åsa S skriver:

    Kära Anita,
    Tack för ännu en underbar trädgårdsresa. Som alltid lika vackra bilder och målande beskrivningar. Din egen trädgård står sig mycket väl i jämförelse!
    Vi ses på tisdag hoppas jag.
    Kram från Lillsyrran

  11. billan skriver:

    Smakprovet smakade mer:)
    I morgon tänker jag läsa hela reseberättelsen i lugn och ro……
    Må så gott!

  12. Liane skriver:

    Härliga bilder, jag följer gärna reseberättelsen men det får bli till kvällen dagen ska spenderas med spade och spätt så jag kan få ner mina japanska körsbärsträn och klängrosen, tack för gratulationen. Med spänning väntar jag på kvällen =) Ha en fortsatt trevlig vecka & dag.

  13. Eva skriver:

    Vet inte när du kommer hem från Normandie, kära lillasyster! Vet inte ens om du läser på bloggen, men jag passar i alla fall på att säga GRATTIS PÅ ANITADAGEN! 🙂
    Solen värmer så gott där den står över hustaken på Kungsholmen! Jag har precis kommmit hit. TB besiktade mammas lgh i morse och syster Åsa och jag var där. Inga anmärkningar, men en rejäl nostalgitripp för kvinnan som gjorde besiktningen. Hade bott i Hagaberg och lekt i Vikis som barn.
    Hoppas du har haft en underbar resa i Normandie!
    Hälsa Thomas så gott!
    Kram
    Storasyster

  14. Kristine Ridiko skriver:

    Hejsan!

    Jag undrar om du kunde skicka din mailadress till mig på kristine@perpr.se?

    Ha det bra
    Kristine Ridiko

  15. Anita skriver:

    Charlotta … hoppas att du nu har hämtat dig från städningen … 🙂

    Käraste storasyster Eva … tack för både hälsningen om trevlig resa och namnsdagshälsningen. Du var den enda som kom ihåg att jag hade namnsdag kan jag säga. Jag hade en underbar resa. Får berätta mer när vi ses.

    Ulla … så glad du gör mig med dina fina ord. Och vet du … jag gillar hästbilden själv just för filtereffekten. Blev jättenöjd när jag kom hem och såg att den ju faktiskt var riktigt skarp. Man kanske skulle köpa sig ett bussfönster och bära med sig 🙂

    Cathy … Castle Howard ska du definitivt besöka ändå för det är inte trädgården som är det viktigaste. Det är hela atmosfären och huset är fantastiskt. Om det är fina dagar i oktober så kan ni också få härliga promenader för det finns härliga vägar att gå med fin utsikt över slottet.

    ÅsaV … Blå bergsvallmo är något av det blåaste och vackraste man kan tänka sig. Tyvärr är den lite kinkig. Jag har provat flera gånger och den har kommit tillbaka ett eller max två år .. sedan har den bara varit borta. Men man kan alltid prova. Jag ska faktiskt prova igen nästa år. Har läst att den vill ha lite sur jord. Lite samma som rhododendron. Det har den inte haft där jag satt den. Ska därför pröva att sätta i min azaleasluttning så får vi se hur det går.

    Britt … ja Yorkshire var härligt. Hoppas du har möjlighet att åka dit ”på riktigt”.

    ÅsaS … vi sågs ju inte i tisdags för jag var ju i Normandie. Men jag hoppas vi ses på tisdag istället. Hoppas ni hade en bra första körövning.

    Billan … kul att du tyckte om smakprovet …

    Liane … hoppas att din klängros och dina japanska körsbärsträd nu är på plats. Och jag hoppas att dom kommer att bli riktigt fina nästa år.

    Kristine … du kan hitta min mailadress på min hemsida som det finns länk till här på bloggen under ”mina sidor på webben”.

  16. barabrittiskt skriver:

    Vilka jättefina bilder av Castle Howard. Mina är mest på hungriga änder. 😀

Kommentera

