Yippeeee … jag har S E M E S T E R

Jag skulle ha börjat på måndag men har jobbat undan det jag skulle så jag gick hem redan idag. Jag avslutade med lunch tillsammans med mina arbetskamrater på en restaurang nära där jag bor. När dom andra åkte tillbaka till jobbet … då började jag min promenad hem och in i semestern.

Nu ska vi bara slöa och ha det bra. Fixa lite i trädgården. Njuta i trädgården. Göra lite dagsutfärder. Lyssna på ”Sommar” på radion. Läsa. Åka till Zetas och handla rosor och klematis och avsluta med lunch. Plantera rosor och klematis. Laga mat tillsammans med goda vänner. Åka till Roslagen. Kanske ta en tur med ångfartyget Ejdern. Åka till ”Greken i Turinge” och äta en god grekisk middag. Äta bakelser på kakslottet i Taxinge. Men framför allt … bara njuta av känslan av SEMESTER 🙂

Bilden är på en av mina favoritrosor, Stockholm. Jag köpte den förra året och den har vuxit enormt. Inga löss, gröna och friska blad och framför allt. Massor av blommor!

Rosen är en sommarhälsning till er alla. För vare sig ni har semester eller jobbar så hoppas jag att ni njuter av sommaren. Ha det gott!

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Yippeeee … jag har S E M E S T E R

  1. Eva skriver:

    Kära lillasyster!
    GRATTIS till semestern! Vi har snart haft en vecka och njutit i fulla drag. Idag har vi varit till Tullgarns slott tillsammans med Kjells mor Eva. Det var en härlig utflykt! Om en stund ska vi åka förbi Viksängen och hämta några saker till mamma för att sedan åka till Artursbergs korttidsboende, där mamma är nu. Hon mår ganska bra! I morgon ska logopeden kolla hennes sväljreflexer för att se om mamma kan börja äta och dricka igen. Det vore verkligen ett lyft för hennes livskvalitet! Åsa och Peter i Tyskland och kommer hem på söndag eller måndag!
    Hoppas vi ses något! Jag tro att vi gör det för ”laga middag med goda vänner” låter som en invit till att träffas! 🙂 🙂
    Hälsa Thomas så gott och hoppas vi ses snaaaaart!
    Kramar
    storasyster, Kjell och Nessie, som inte tycker om värmen, men det gör vi! 🙂

  2. Mats Andersson skriver:

    Ha en bra semester. Mycket vacker bild!

    /mats

  3. Ruben skriver:

    Man blir ju alldeles stum av denna skönhet (och man kan ju skriva, så det gör ju inte så mycket med lite tunghäfta)!!! 😉 Rosen må vara vacker, men fotot!!!! Så perfekt och vilket vänligt ljus!!! Suck!!!
    Ha det gott i sommarvärmen och njut av semestern! Allt det du räknar upp låter så trevligt.
    /Ruben

  4. Liane skriver:

    Härligt med semester, jag är inne på min näst sista vecka, vilken härlig ros du bjuder på. Älskar rosor i alla dess former. Ha en trevlig semester, njut i massor. kram

  5. Ulla skriver:

    Vilken fantastiskt vacker ros som du har fotograferat så fint!
    Härligt med semester och bara kunna göra vad som faller en in. Ha det riktigt gott och njut av sköna sommardagar.
    Kram Ulla

  6. Britt skriver:

    Underbar bild. Jag har börjat min nedräkning för sem 1 dag kvar sedan är det min tur att ropa jiipi//Britt

  7. Agneta skriver:

    Hejsan, Anita!

    Har just njutit av alla de vackra blå blommorna i förra inlägget.
    Min nya dator vill inte uppföra sig, så jag har missat en hel del. Hittad vägen till din hemsida via Google:-) Den dök upp fört av alla:-)
    Alla adresser är ju borta i min dumma burk:-(
    Den här gula rosen ser ut att var gjord av tunnaste sidentyg och borde föras över till glas, för att pryda någon vägg. Såg på Gallerix att dom har just växter och annat vackert på glas för en väldigt billig penning, dock.

    Jösses, tänk om du säljer några av dina foton…blir du mångmijonär och kan skaffa ett lite extrahus i England:-)
    Har just sett ”En plats på landet” på Kanal 8 och varit på husesyn i England. Därav idén:-)

    Ha nu en riktigt skön och avkopplande semester med allt vad det innebär!
    Kanske en stund vid staffliet….måla av någon del av din vackra trädgård… 😉
    Den må väl förevigas!
    Kramen, Agneta

  8. Ha en riktigt skön semester nu och ha inte för många planer…försök att ´´hinna med´´ att bara vara också.

  9. Claus skriver:

    Fantastisk ros. Gillar färgtemperaturen. Hoppas du njuter av sköna varma sommardagar i din härliga trädgård

  10. billan skriver:

    Äntligen är det din tur! Jag kan intyga att semester är ett mycket behagligt sätt att fördriva tiden på…:)
    Njut och må å gott!
    Och föresten, rosen är jättefin!

  11. Madame C skriver:

    Vilken fantastisk bild! Och grattis till semestern. Låter som du kommer ha den bästa sortens semester:)
    Charlotta

  12. Anita skriver:

    Eva … kära syster … inviten var alldeles riktigt uppfattad 😉

    Mats … Stort tack! och tack det samma!

    Ruben … oj så fina ord om min bild. Så oerhört glad du gör mig.

    Liane … jo jag vet att du älskar rosor, har sett dina fina bilder.

    Ulla … det där med att göra vad som faller en in är inte dumt …

    Britt … klockan går … nu är det snart dags att skrika yippee för dig!

    Agneta … men så stökigt med din dator. Hoppas du får ordning på den igen. Dessvärre tror jag inte jag blir rik på att sälja någon av mina bilder. Men man kan ju drömma, ett litet extrahus i England vore inte fel 😉

    Slottsträdgårdsmästaren … jodå … att bara hinna vara ingår i planerna också, det är en av de viktigaste aktiviteterna.

    Claus … stort tack för dina fina ord. Det var inte bara färgtemperaturen som var med mig den här dagen, den ”vanliga” temperaturen var också på topp.

    Billan … jo jag vet. Jag var inne hos dig och läste ditt underbara semesterinlägg.

    Charlotta … jo jag ska försöka ha den allra bästa sortens semester. Jag njuter redan …

    Tack allihopa för att ni tittade in. Semestern har inletts med en låååång frukost, lite vattnande av blommor och en skön promenad i trädgården. Nu ska jag strax gå ut och sätta mig på min bänk med ett glas citronvatten.

    Ha det så gott alla! Rosen och jag tackar för alla fina ord 🙂

    /Anita

  13. ÅsaV skriver:

    Åh vilken ljuvlig ros! Jag älskar verkligen rosor, så ”stockholm” ska jag hålla ögonen efter! På mina 25 kvadratmeter trängs redan två rödhättor som är ca 80 år gamla, två flora dancia, en crystal palace, en sofiero, en jazz och en okänd röd ros. Så en Stockholm ska nog också få plats! 🙂

    Då inleder vi våra semestrar nästan samtidigt… fast jag har dagen idag kvar innan det är dags för mig att få lite frihet! Det var med väldigt lätta steg jag tog mig till jobbet i morse…

    Ha en jätteskön sommar!!!

  14. Anita skriver:

    Åsa … Ser att du har en av mina absoluta favoriter, Flora Danica. Jag har en rabatt med bara den tillsammans med blå salvia. Men om du får plats med Stockholm så kan jag rekommendera den. Det låter verkligen som om du har en mysig liten trädgård. Det behöver inte vara stort för att vara prunkande och ombonat.

    Snart kommer du att ha samma känsla som jag hade igår. Den känslan är jätteskön 🙂

    Ha nu en underbar semester och sommar!

  15. nilla|utanpunkt skriver:

    Njut! Och du, bilderna från din månskensrabatt är bara HELT ljuvliga. Sissinghurst borde nog känna lite avundsjuka….;-)

  16. Cathy skriver:

    Vilken fantastisk rosbild! Och vad skönt med semester för dig. Idag är det lite mulet här och en aning svalare, både jag och hundarna gillar det. Det har varit för varmt för oss med över 30grader i skuggan flera dagar. Okay för att ligga i skuggan i hängmattan men inte för trädgårdsarbete eller hundpromenader.

    Hoppas du får en skön semester med avkoppling och trevliga utflykter.
    Kram Cathy

  17. Anita skriver:

    Nilla … det låter något det, att till och med Sissinghurst skulle känna lite avundsjuka 😉 Och du ska veta att jag njuuuter …

    Cathy … vet att du och hundarna gillar när det är lite svalare. Vi har intagit vår lördagsmiddag i uterummet. Det smattrade skönt mot taket och fläktade skönt i korsdraget. Men nu har regnet stannat upp. Vi får se om den utlovade åskan kommer framåt kvällningen … Jag har ”förankrat” alla blommor så dom inte ska blåsa omkull, utifall det kommer häftiga vindar och skyfall.

  18. Eva skriver:

    Kära lillasyster!
    Jag har HITTAT SKIVAN!!!!!!!! 🙂 🙂 Blev så himla glad! Nu går den för fullt!
    Kramar
    storasyster

  19. Spirande grönt skriver:

    Hoppas att det blir en härlig semster! Med den redovisade planeringen så låter det ju lovande:)

    Juli i Månskenslandet ser alldeles ljuvlig ut!

    Ha det fint,

    Rebecca

  20. Anita skriver:

    Eva … jag vet det 😉

    Rebecca … ja så här långt har semestern varit väldigt bra …

Kommentera

