Rapport från en slumrande blogg

Jodå … jag finns här. Och min blogg lever även om den är lite slö så här års. Och lever gör också naturen omkring mig, trädgården, blommorna i uterummet.

Jag har helt enkelt inte hunnit skriva något i bloggen. Kan liksom inte förmå mig att gå ner till datorn när äppelträden blommar, när potatisblasten börjat skjuta i höjden, när kirgislöken ”Purple sensation” och vita liljetulpaner blommar ihop (inspiration från två rondeller vid Scania i Södertälje). De första tomaterna är på god väg, chilin växer med en enorm kraft, sallad, rädisor, gul lök, vitlök, morötter, rödbetor, brysselkål och annat är på god väg. Och jag är själv också på god väg … till England och Yorkshire. På söndag morgon bär det av tillsammans med min goda väninna som jag alltid utforskar trädgårdar tillsammans med. Sambon får vara hemma och sköta odlingarna, han som mest vurmar för gräsmattan. Den får han gärna ha, men jag smyger ut rabatterna lite, lite mer för varje år utan att han märker något.

Jag hoppas att ni alla njuter av sommaren. Den kom ordentligt idag. Kameran vilar mest men ett par bilder måste jag väl ha till inlägget, annars blir det väl lite torftigt.

Ha det så bra allihopa därute i sommaren. Snart åker jag till den engelska sommaren och när jag kommer hem ska jag försöka få till ett resereportage. Hur nu det ska gå till. Jag som inte vill gå i närheten av datorn. Men … blir det regn så kanske det blir av.

Ha det gott alla och hej så länge 🙂

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Rapport från en slumrande blogg

  1. Ruben skriver:

    Trevlig resa till England! Hoppas på ett reportage!!!
    Ha det gott! /Ruben

  2. Catharine skriver:

    Jag får glädja mig åt resereportage längre fram då. Vi kom inte iväg i år, mest pga askmolnet och sena betalningar från kunder. Och så har jag ingen som kan vara hemma och vakta odlingarna heller :-).Hoppas på nästa vår istället då får jag väl hålla mig från att så och köpa tomatplantor. Det är mycket på gång i trädgården nu här också så det finns en hel del att glädjas åt. Ha en härlig resa och hoppas vädret håller i sig.
    Kram Cathy

  3. Liane skriver:

    Ja nu är en härlig tid när man mest bara vill vara ute. Ha en trevlig resa.

  4. Carina Bergius skriver:

    Hej Anita
    Jag är avundsjuk. Är nyss hemkommen från England. Trädgårdarna är helt fantastiska. Och inte bara trädgårdarna. Ibland räcker det att gå runt kvarteret för att se någonting magiskt grönt, skönt, på en yta av några futtiga kvadratmetrar. Hoppas på fler rapporter från din vita rabatt så småningom. Kram från Carina

  5. ÅsaV skriver:

    Hallå där! Härligt med lite blomsterbilder från dig! 🙂

    Jag ser fram emot ditt kommande resereportage! Hoppas att ni får en riktigt trevlig resa!

    Kram Åsa

  6. Madame C skriver:

    Vackra bilder, som vanligt! Tack för dem. Antar att du befinner dig i England just nu. Ser fram emot att läsa om din resa längre fram. Välkommen tillbaka till cyberspace ”a rainy summer day”:)
    Ha det gott,
    Charlotta

  7. Prästgårdseva skriver:

    Jag känner igen mig. Det blir inte mycket tid över för bloggande just nu.
    Men jag hoppas, att du får en riktigt härlig resa och att vi så småningom får ta del av valda delar. Jag har redan saknat dina fina bilder och är tacksam för att du tog dig tid att ge oss lite ögongodis.
    Kram
    Eva

  8. nilla|utanpunkt skriver:

    Förstår precis – jag hinner inte heller blogga. Vi hörs senare!

  9. Agneta skriver:

    Hej, Anita!
    Önskar dig en trevlig resa till England och väntar med spänning på ett resereportage. Du har skämt bort oss med sådana, så dom är efterlängtade, särskilt när man inte själv har ork att resa längre.
    Ha det så gott!
    Kramen, Agneta

  10. Lotta Sandberg skriver:

    Hej Anita vilka underbara blomsterbilder. Passar på att önska dig en skön sommar.
    Kram Lotta

Kommentera

