Nu laddar jag med färg …

Inga mer snöbilder den här våren utlovade jag i mitt förra inlägg. Och det tänker jag hålla. Nu laddar jag med färg.

Har nyss kommit hem från jobbet. Imorgon är jag ledig, ska gå på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar med en väninna som är lika glad i växter och trädgård som jag.  Uppladdningen inför morgondagen har börjat, både av kamerans batterier och mig själv.  Och för att komma i stämning så insuper jag de blomsterfärger som finns omkring mig.

Alla mina fyra hibiskusar blommar men min rosa är den maffigaste. Här en lite annorlunda bild … med massor av färg.

Och de övervintrade fuchsiorna blommar för fullt. Här Anita …

Och Celia Smedley …

Och så var det ju det där med penséer. Det måste jag ju bara ha. Här en blandning av gulblå och svagt rosa.

Närstudie av de gulblå.

Och den rosa.

Och den här vita med blå kanter tyckte jag var så söt. De svarta strecken ser ut att vara målade med en akvarellpensel.

Imorgon kommer jag säkert hem med mer färgfägring. Rapport från mässan kommer.

Och så passar jag på att önska alla en skön torsdagkväll 🙂

Det här inlägget postades i Färg, Vår. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Nu laddar jag med färg …

  1. Liane skriver:

    Vad det blommar hos dig, mycket färg. Jag hade en jättefin fuschia swingtime tror jag den hette men av nån konstig andledning så trivdes den inte med min vinterförvaring men det finns ju så många vackra sorter. Hoppas ni får en trevlit stund på mässan.

  2. Balkonglådan skriver:

    Vad härligt att se så mycket blommande växter, det är ju det man längtar efter nu. Ha det så kul på mässan, jag hoppas också hinna dit en sväng i morgon! /Susanna

  3. Ulla skriver:

    Ahh, du har slagit ut nu…hi,hi…men så härliga bilder, vilken skön färgpalett av ljuvliga blommor!
    En liten låda med penséer och minipåskliljor har jag planterat utanför köksfönstret.
    Annars är det lite skralt med blomningen än så länge, förutom några pelargoner. Men bättre tider kommer
    snart 🙂
    Ha en riktigt fin dag på mässan!
    Kram Ulla

  4. nilla|utanpunkt skriver:

    SOm vanligt blir jag begeistrad i dina närbilder, de är både vackra och suggestiva. Och du, var inte orolig för att dina kommentarer blir för långa – enbart trevligt! Ha en trevlig helg du med, och ha det så kul på trädgårdsmässan, önskar jag kunde gått med dig!

  5. Prästgårdseva skriver:

    Hoppas du får en trevlig dag på mässan. Jag hade hoppats kunna åka dit men får nöja mig med att ta del av de rapporter, som finns på nätet.
    Dina foton är, som vanligt, underbara. Som små målningar. Jag går ibland in och njuter av dina gamla foton – och texter. Så om du var rädd, att dina utläggningar var för långa: Var inte det. Dina texter är lika måleriska och njutbara som dina foton.
    Kram Eva

  6. Mona k skriver:

    Härliga bilder med fina färger. Jag älskar dina penseer det är verkligen VÅRkänsla över dessa.
    Trevlig helg!

    Mona

  7. Britt skriver:

    Så härliga färg bilder du visar, längtar efter bilderana från mässan//Britt

  8. Anita skriver:

    Liane … Swingtime har jag också haft. Förr hade jag massor av fuchsior men jag tycker dom är så jobbiga att övervintra så nu har jag bara två stycken. Fast två till har det blivit på mässan.

    Susanna … hoppas du hann till mässan igår. Tyckte det var mer folk än vanligt. Förmodligen så är det den långa vintern som gör att folk längtar efter vårinspiration.

    Ulla … ja nu har jag slagit ut 😉 Jo bättre tider kommer definitivt. Såg att skön värme är på väg in till er. Hoppas den drar vidare till oss imorgon. Idag är det regnigt och grått.

    Nilla … ja det hade varit roligt om du kunnat komma med på mässan. Jag är nu sprängfylld med inspiration. Längtar så efter att få plantera ut mina nyinköp.

    Eva … tack snälla du för dina fina ord. Så glad jag blir. Och så roligt att du går in och läser mina gamla inlägg.

    Mona … ja penséer är verkligen vår för mig. Tuffa och vackra är dom.

    Britt … nu har jag gjort ett inlägg från mässan 🙂

Kommentera

