Så var det dags igen …

… ett sånt där tillfälligt bakslag. Så här såg det ut imorse …

Och då blev nog dom här väldigt glada (såg dom i en snödriva hos grannen på långfredagen).

Det här är mitt absoult sista inlägg med snö denna vår. Det må bli hur många bakstötar som helst. I fortsättningen blir det bara färgglada inlägg.  Jag tjyvstartar ”det färgiga” med en något abstrakt bild på min Streptocarpus. Och passar på att önska er alla en skön Annandag Påsk!

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Så var det dags igen …

  1. Catharine skriver:

    Ja hualigen som det såg ut när vi vaknade imorse. Det snöade intensivt med stora flingor och gräsmattan var vit! Uhrrr, säger jag. Krokusarna ser ut som om de önskar att de kunde krypa ner i marken igen. Hoppas på sol och värme framöver.
    Kram Cathy

  2. Mona k skriver:

    Hej Anita!
    Jag håller med dig om att nu får det vara nog med snö för i år, ja det var inte sant för det kommer kanske till november igen. Det blir roligt med lite färg både i rutan och ute. Våra första krokusar blommar nu så det finns hopp……

    Önskar dig en bra vecka! Kramar Mona K

  3. Anita skriver:

    Cathy … mina krokusar ligger redan begravda i snö så dom märkte nog inget av nattens och morgonens snöfall. Som tur är går snön bort lika snabbt som den kommer. Det är bara den gamla isiga som tar tid.

    Mona … du har så rätt. Man säger att man inte vill ha mer snö i år men så är det ju det där med julen, den vill man ju ska vara vit. Men usch och fy, den vill vi inte tänka på nu. Nu tänker vi på sol, värme och vårblommor 🙂

  4. Prästgårdseva skriver:

    Usch så trist! Här fick vi lite sämre väder igen men vi slapp snö i alla fall! Men vi har vitt på marken i form av snödroppar och klosterliljor. Alldeles ljuvligt, kan jag berätta. Och snart har ni också det. Jag blev lite förvånad över att du hade blåsippor men tiden verkar vara i otakt.
    Ha det gott och håll ut. Våren är på väg!
    Eva

  5. Spirande grönt skriver:

    Usch då! Här dalade några flingor, men de la sig aldrig. Men aprilväder är väl också ett vårtecken:) Fast det är såklart roligare med den färgglada sortens vårtecken.

    Rebecca

  6. Liane skriver:

    Nej men fy vilket bakslag. Hos oss så skiner solen och våren är här för att stanna nättrna är kalla men dagarna så sköna. Har suttit mot husknuten på lunchen med näsan i vädret.

  7. Åsa S skriver:

    Nog snöade det rejält igår. Vi gjorde en utflykt till Vadstena och på vägen ner snöade det fram till Nyköping ungefär. Väl framme i Vadstena var det dock snöfritt och jag kunde njuta av klosterliljorna detta år också, men HUALIGEN va kallt det var där vid Vättern.
    Jag tycker du gör rätt i att nu ägna dig åt färgrika bilder på blommor och annan fägring och låta snön vila till nästa vinter.
    Kram Åsa

  8. Madame C skriver:

    Härliga bilder! Åtminstone den sista;) Vad heter blomman på svenska?
    Ha det gott,
    Charlotta

  9. nilla|utanpunkt skriver:

    Rätt tänkt, nu får det väl bli vår, åtminstone i hjärta och sinne!

    ha det gott!

  10. Anita skriver:

    Eva … jag såg bilder på dina klosterliljor .. helt underbara. Ser hellre drivor av sådan än drivor av snö. Men idag har i varje fall solen tagit en hel del på den.

    Rebecca … så sant, så sant. Det blir ingen vår utan aprilväder. Och nysnön tar faktiskt med sig gammal snö på vägen.

    Liane … det låter som om du haft en skön stund i solen på lunchen. Vi håller tummarna att snart också nätterna blir varma.

    Åsa … jag undrar när jag ska ta mig för och åka till Vadstena. Vilken tur att det var snöfritt när ni kom fram. Jag vet ju hur lyrisk du är när du varit där och sett dem. Vi ses om en stund 🙂

    Charlotta … Streptocarpus kallas Kornettblomma på svenska. Finns i massor av olika färger, den här hör nog till de lite ovanligare. Men den är lätt. Återkommer år efter år … om man inte övervattnar den, det klarar den inte.

    Nilla … i mitt hjärta och sinne är det vår nu. Som jag längtar att vandra ut i mitt Månskensland … i synnerhet som jag läst ditt härliga inlägg om Vita Sackville-West.

    Jag kan meddela att solen lyst idag och tagit en hel del på snötäcket. Ytterligar en ros har tittat fram ur snön och jag har lagt över den skuggväv. Alla rosor (utom New Dawn) har klarat vintern väldigt bra. New Dawn får börja om igen … det blir så med den ibland, i synnerhet när det har varit väldigt kallt som det varit denna vinter.

    Ha en skön vecka allesammans 🙂

    //Anita

  11. Barbro skriver:

    Ja, Sverige är långt land och här uppe kan man verkligen inte sluta tala om snö. Då slutar man att uppleva.
    En vår här är att njuta av långa dagar i ett gnistrande landskap. Vi får inte se barmark än på ett bra tag och vårlökarna och knopparna är fortfarande täckta under ett metertjockt snötäcke. Men när vädret är så som det varit under påsk, då är vi nöjda och glada.
    Tack för påskhälsningen!

Kommentera

