Ett så kallat bakslag …

Egentligen ska man väl inte lägga ut en sån här bild nu när alla längtar efter våren men … det är väl lika bra att dokumentera dagens bakslag.

Så efter gårddagens optimism och spirande vårkänslor kom alltså ett bakslag. Det är nu man ska hitta något positivt att tänka på. Jag har alltid hört att snö som faller på våren tar bort den gamla snön. Jamen … då är det nog så. Egentligen är det alltså bara bra att det snöar lite, då försvinner den gamla snön fortare … eller?

Det här inlägget postades i Allmänt, Vår. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Ett så kallat bakslag …

  1. Liane skriver:

    Islutet på förra veckan hade vi ett sånt bakslag med snö men i natt har det regnat, häromnatten så hade vi +5 så nu ser vi nästan hela gräsmattan. ha en fortsatt skön söndag

  2. Marit skriver:

    Hallå Anita, jag önskar att det kunde regna här också. Men efter gårdagens underbara väder blev det istället ymnigt snöfall här i Mälardalen. Deprimerande!

    Marit

  3. Anita skriver:

    Liane … det har övergått i regn nu men dom lovar snö till kvällen. Lovar och lovar … hotar skulle jag vilja säga. Men ännu rasar snön från taken. Det låter härligt att kunna se gräsmattan. Jag var ute på vår gräsamatta igår och det var fortfarande ca 3-4 dm snö.

    Marit … ja och inatt spår dom dessutom minusgrader. Jag som tagit bort bubbelplasten för fönstret i uterummet. Men … det får bli extra mycket värme på elementet istället. Det är nog förhoppningsvis bara ett tillfälligt bakslag.

  4. ÅsaV skriver:

    I går njöt vi av att uteplatsen var nästan helt fri från snö och idag… jisses vad mycket det kommit! 3 dm säkert! Jag tvingade ut Göran med bilen på isiga vägar idag för att jag skulle få fota lite snöstorm! Det var många helvita bilder på mitt minneskort efteråt!

  5. Barbro skriver:

    Åhå, snö i annan skepnad!
    Här har det varit ett strålande vår-vinterväder!
    Titta in på min blogg så får du se hur snö också kan se ut när den är inbjudande!
    Tur att vi vet att när det likaså vänder så kommer den riktiga våren i ilfart.
    Den som väntar på något gott….!
    Ha det bra!

  6. Ruben skriver:

    Har aldrig hört att ny snö tar bort gammal, men det ligger nog något i detta! Den nya snön är ju inte så hårt packad utan fluffig, och då kanske den lättare blir till vatten när solen kommer – och därav smälter den gamla snön fortare?! Man kan ju hoppas!
    /Ruben

  7. Catharine skriver:

    Ja bakslag var bara förnamnet! Igår yrde snön hela dagen och det var någon minusgrad hela dagen också. Inatt hade det varit ner till -9 och trädgården är återigen täckt av snö. Fast solen lyser i alla fall idag. Man får vara glad för det lilla 🙂
    Ha en skön vecka.
    Kram Cathy

  8. Anita skriver:

    Åsa … jamen fy, jag såg bilder från bandyfinalen och det ju inte bandy som spelades direkt. Som tur är så var det bara ett tillfälligt bakslag.

    Barbro … jag har varit inne hos dig och tittat på det sagolikt vackra landskapet. Helt underbara bilder!

    Ruben … efter idag så tror jag faktiskt att det stämmer. Trots att det var minusgrader imorse så har det försvunnit mycket snö idag. Och jag tror inte bara det beror på solen utan också den fluffiga snön som kom igår och som smälte ner och gav sig på den gamla snön.

    Cathy … nu tror jag att nysnön gått bort hos dig igen. I varje fall har den det hos mig. Men … det är fortfarande mycket, mycket snö som ska bort från trädgården. Att få se gräsmatta och rabatter känns oerhört avlägset.

  9. Britt skriver:

    Visst är det hemskt att det kom snö igen men man får väll hoppas att allt har kommit ner nu//Britt

  10. Åsa S skriver:

    Talesättet kanske stämmer trots allt, snön försvinner i rask takt. Min oro för att inte kunna ta med mig min pion vid flytten har stillats. Det blir inga problem att gräva upp den. Krokusarna har börjat blomma i rabatten, det är faktiskt vår!
    Hälsar lillasyster Åsa

Kommentera

