20090930 – Nytt på hemsidan

Äntligen så har jag knåpat ihop en reseskildring från min trädgårdsresa i Wales i juni 2009.

När man gör resor i juni så står ju sommaren för dörren när man kommer hem. Dessutom kommer man hem full av inspiration och kastar sig ut bland blommorna i trädgården. Reseskildringen läggs på hyllan till ett senare tillfälle … mycket senare blev det den här gången … inte förrän hösten gjorde sig påmind. För nu får man nog ändå säga att hösten är här på allvar. Den gångna natten var det -0,9 som lägst och det kommer tydligen att bli kallare de kommande nätterna. Då får man kura skymning med levande ljus och något gott att äta. En sparrissoppa till exempel som det blev för mig ikväll.

Passar också på att önska alla en skön avslutning på veckan. Och har ni lust får ni gärna följa med några sköna junidagar till Wales.

WalesJuni2009

Det här inlägget postades i Nytt på hemsidan, Trädgårdsresor. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till 20090930 – Nytt på hemsidan

  1. witchyborder skriver:

    Härlig bild. Ske ge mig ut på resan alldeles strax. Vi hade 3grader plus som kallast inatt men det regnade här igår så det var nog därför. Kyligt var det imorse när jag åkte till ansiktsbehandling (lyxade till det lite såhär när höstmörkret snart kommer). Ännu blommar massor i trädgården men det börjar kännas som att man vill bädda in den i vintervilan snart.
    Ha en bra resten av veckan och helg.
    Kram Cathy

  2. Anita skriver:

    Cathy … Tänk vilken skillnad det kan vara trots att vi inte bor så långt ifrån varandra. Jag vaknade imorse till -1 grad och mörkret står nu kompakt utanför fönstret när man går upp.

    Ansiktsbehandling låter väl som en skön lyx att få starta hösten med.

    Ha en skön fortsättning på veckan och en skön helg 🙂

    Kram Anita

  3. Ruben skriver:

    Vad kul att se din resedagbok från Wales. Några av platserna har även vi besökt, men det var ett antal år sedan. Beundrar dina fina bilder som både visar att du verkligen kan ‘ta in’ en plats. Väldigt duktig fotograf också! Tack för titten. /Ruben

  4. Cathy skriver:

    Extra roligt att läsa om Bodnant då det går en serie på BBC om just den trädgården just nu. Jag tittade på ett avsnitt om vintern i den trädgården igår. Nästa år ska jag försöka komma iväg på våren till UK och besöka i alla fall någon trädgård.
    Imorse hade vi minus 3 grader, brrr. Jag har rensat lite mer i trädgården idag, dahlior och tagetes gillar ju inte frost så de ser lite ledsna ut nu.
    Kram Cathy

  5. Åsa V skriver:

    Åh, vad spännande! Det ska bli härligt att få resa iväg med dig till Wales!Bilden du visar här ger verkligen mersmak!

    Här i Uppsala vaknade jag till -3 grader och yllekappan och sadelsskyddet kom väl till använding på färden mot jobbet. Så det passar fint med en juni-resa nu! 🙂

  6. Eva skriver:

    Kära lillasyster! Din resa till Wales ska jag njuta av i helgen!
    Med tanke på att vi endast hade +1 grad i morse, så lär väl ni nästan ha haft permafrost ute hos er? 🙂
    Hoppas du och Thomas får en underbar helg!
    Kramar
    Storasyster

  7. Anita skriver:

    Ruben … så roligt att du kände igen vissa platser. Wales är väldigt naturskönt och vackert. Tack också för dina fina ord.

    Cathy … oj, det programmet hade varit roligt att se. Minus 3 var det här imorse. Jag har varit ute och fotograferat frosten. Blir nog ett inlägg senare.

    Åsa … inte så konstigt att det är minusgrader hos dig, Uppsala är ju praktiskt taget Norrland 😉 Nä skämt åsido, vi hade minus 3 här också imorse. Men det blir fantastiskt vackert med frosten över alla växter. En morgonpromenad med kameran blev det, jag är ju ledig 🙂

    Eva … jodå permafrost var det i utkanterna, minus 3 😉 Längtar efter vår sing-a-long nästa vecka. Mamma mia vad vi ska sjunga.

    Ha nu en underbar hösthelg alla 🙂
    Anita

  8. billan skriver:

    Ljuvlig bild!
    Nu ska jag värma mig framför braskaminen med bärbara i knät och följa med på din Wales resa, spännande skall det bli.
    Önskar dig ett fint veckoslut!

  9. Anita skriver:

    Billan … så härligt det låter med braskamin. En härlig helg önskar jag dig också.

  10. Annika skriver:

    Vilken underbar reseskildring i ord å bilder. Wales verkade visa sig från sin allra bästa sida vädermässigt.

    Vilka trädgårdar… å den lilla ”italienska” staden… å vilka miljöer… å blå bergvallmo… jag är lyrisk. Har inte varit runt i Wales… men nu vill jag verkligen dit… eller kanske inte nu… men till våren/sommaren 🙂

    Kram Annika

  11. Anita skriver:

    Annika … ja Wales är något jag kan rekommendera. Dom har int bara trädgårdar utan en enormt vacker natur. Vackra bergsmassiv och badorter, en väldig variation och oerhört vackert. Hoppas du kommer dit en dag.

    Kram Anita

Kommentera

