Snö igen och blommande amaryllis

Jaha, så var det med den våren. Vaknade till en vit värld med snö på träd och buskar. Och den rödvita amaryllisen från i julas blommar med sin tredje stängel så nu borde man väl passa på att ta ett julkort.  🙂

Tog en snabb bild på amaryllisen med snön utanför för dokumentation. Jag tycker den är väldigt vacker. Har klippt av den och har den som snittblomma för jag tycker den gör sig bättre då. Men jag skulle vilja övervintra … eller översomra den. Vet någon hur det går till? Jag får nog söka på nätet och i mina växtböcker. Just nu står mina tre utblommade amaryllisar i uterummet och väntar på att översomras.

Och … med eller utan snö … en riktigt fin måndag önskar jag er. Nu ska jag strax åka till jobbet.  

20090323snow01

Det här inlägget postades i Amaryllis. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Snö igen och blommande amaryllis

  1. Claus skriver:

    Oj, men lite bakslag måste man räkna med. Vad roligt med din ”nya” trädgårdsblogg. Det ska bli roligt att få följa den. Lycka till /Claus

  2. Anita skriver:

    Claus … ja det där med bakslag i vädret hör ju våren till. Det blir ingen sommar utan aprilväder … och det är ju faktiskt bara mars ännu.

    Nu har halva dagen gått och jag har lunch. Hoppas du haft en bra dag så här långt och att du får en fortsatt bra dag.

    Anita

Kommentera

