Julkalender 2008 – Lucka 1

 
I’ve never seen you look so lovely as you did tonight
I’ve never seen you shine so bright …

Detta är inledningsraderna till Chris de Burghs ”Lady in Red”. Kan en sång passa bättre till att visa upp den dam som bor i denna röda orkidé. För visst ser ni väl henne också? En söt ljushårig flicka med runda glada kinder. Hon har en lustig lugg som hänger ner som en snibb mitt i ansiktet. Döljer ögonen lite men man anar näsan och man ser hennes glada mun. Jag skulle också vara glad om jag fick bo i en orkidé. En varmt julröd.

Decembers första dag klev fram i gråaste grått. Fukten hängde i luften i morse och när jag åkte hem for ett lätt regn genom luften. Men när jag steg in genom dörren hälsade min ordkidéflicka mig välkommen. Hon gjorde mig så glad så jag beslutade mig för att hon skulle få representera lucka 1 i min julkalender för 2008.

julkalender200801

Idén till julkalender fick jag redan förra året av Ulrica. Besök gärna henne och titta på hennes julkalender för år 2008. Kanske blir det några fler som gör en julkalender … jag har fått vissa antydningar. Vi får väl se.

Det här inlägget postades i Julkalender 2008. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Julkalender 2008 – Lucka 1

  1. lifeblog skriver:

    Vilken bra idé! Julkalendern! Javisst ser jag flickan! Kommer att titta närmare på orkidéer efter detta!
    Ha det gott!

  2. Ditte skriver:

    Orkidéflickan är verkligen förevigad på bästa anitavis, klart hon har ett leende på läpparna då! 🙂
    En bra start på advent det här, trots regnet som smattrar mot rutan. Din orkidé bjöd ändå in till en skön advent!

    Och minsann har du inte fått även mig att göra ett trevande försök till en bildkalender hos mig. Men vi får väl se hur det går med den framöver…. 😉

    Kram, en stor en! / Ditte

  3. Ulla skriver:

    Javisst ser jag den söta lilla flickan 🙂 det ser ut som hon har en mössa också.
    Härlig bild, man kan se mycket i orkidéerna 🙂 Jag har ingen som blommar just nu, men nya stänglar kommer på en, i alla fall.
    Kram Ulla

  4. Ulrica skriver:

    Himmel.. vilken bedårande bild!! Och visst ser jag den lilla söta flickan :o).
    Vad ROLIGT att du också kör julkalender i år igen.

    Varm KRAM

  5. Anneli skriver:

    Vilken vacker bild!! Och blomma! Helt bedårande!! Det tog ett tag innan jag såg flickan men helt plötsligt valde hon att visa sig! :O)

    Må riktigt gott Anita

    Kram!

  6. Annika skriver:

    Så underbart juligt ljus å goa reflexer i denna bild med den vackra röda orkidén. Jag ser oxå den lilla julflickan med busluggen å de goa kinderna. Hon är så söt :o)

    Lady in Red… en av mina absoluta favoriter… tycker texten är så vacker… å den passar ju verkligen in här :o)

    Kram Annika

  7. mgobilder skriver:

    men ja, vilken gullig liten tjej, fast hon ser lite ledsen ut

    mona//

  8. Anita skriver:

    Ja men så kul att ni såg min lilla flicka, som bor i den röda orkidén. Min egen Lady in Red. Men Mona … jag tror hon är glad. I varje fall hoppas jag det.

    Tack för titten och era ord. Ha det gott!

    Kram Anita

Kommentera

