20080806 – Nytt på hemsidan …

Ibland är det bra med regndagar under semestern. Då kan man med gott samvete sitta och skriva reseberättelse. Det har jag gjort. Jag har skrivit en reseskildring över vår semesterresa till Liverpool och Wales. Lite om Liverpool har jag ju skrivit förut om här i bloggen men reseskildringen innehåller lite mer. Men framförallt så innehåller den Wales och Snowdonia som var platsen vi spenderade största delen av semestern på.

Har ni lust att titta in så är ni välkomna in på min hemsida under fliken resor.

Det här inlägget postades i Nytt på hemsidan. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till 20080806 – Nytt på hemsidan …

  1. Ulla skriver:

    Vilka fantastiskt härliga bilder du visar från er resa! Jag har varit och tittat flera gånger och jag får nog titta ännu fler gånger 🙂
    Hortensiabilderna är helt sagolikt vackra. Så stämningsfulla. Likaså bergsbilderna.
    Ljuset på den ena bergsbilden, som du skrev blev som en guldstrimma, jaa så vackert.
    Härligt att få se bilderna, man blir ju ressugen 🙂
    Vi kanske reser senare i höst, vi får se vad det blir.
    Kram Ulla

  2. Claus skriver:

    En sådan underbar resa. Så fint du skildrar den. Nostalgi, trädgårdar, natur och de engelska trädgårdarna. Bara så vackert.
    Skönt att sitta inne en stund och få ”resa iväg, så här”. Nu kan man snart gå ut igen. Termometern visar nu 27 grader och bådar en skön trädgårdskväll. Tack för att du, så generöst, lägger ner ett sådant arbete. / Claus

  3. Annika skriver:

    Du är enormt skicklig på att fota sådär vackert så att man verkligen får lust att se det med egna ögon… i verkligheten… man vill resa dit… direkt…nu… å uppleva de olika miljöerna. Så roligt att få ta del av dina reseskildringar.

    Jag har tittat så många ggr på din trädgårdsresa till Cornwall när du hade laddat upp den. Å jag gissar att jag kommer att kika minst ett par ggr till på din senaste tripp oxå 🙂

    Tack för att du delar med dig av dina resor. Det är underbart!

    /Annika

  4. Birgitta C skriver:

    Nu har jag varit med dig på er fina resa till England. Med din fina berättakonst och alla de sagolika bilder, som du tar, så har jag nu varit din följeslagare. Du borde själv anordna resor och var guide och resebroshyren är ju redan klar! Alla dessa fina bilder på landskap, blommor och vyer är helt betagande vackra! Tack Anita för att du delar med dig av dina fina upplevelser till mig!
    Kram/Birgitta

  5. Anita skriver:

    Ulla, Claus, Annika och Birgitta … men så roligt det var att titta in här och se era fina ord om min resa. Jag delar så gärna med mig av mina resor, jag är bara glad om andra tycker det är roligt är ”resa med” en stund.

    Jag har vaknat till ytterligare en regnig morgon. Men att det var så varmt som 27 grader i Skåne igår Claus, det hade vi inte här. Men drygt 22-23 var det i varje fall. Det var inte kallt trots att det regnade.

    Återigen … ett stort tack till er för era fina ord. Jag hoppas ni alla får en riktigt bra dag!

    Anita

  6. Eva skriver:

    Kära lillasyster!
    Njut av er sista vecka på semestern! Själva hoppar vi i selen på måndag. Nöttestabarnen är på ingång och vi har planerat en skattjakt för dem. Önskar ibland att vi hade litet större så att valmöjligheterna ökade för skattjakten. Men barnen tycker det är kul som det är! Så även farmor och farfar! 🙂 Vi har haft en skön semester och det är det viktigaste.
    Nu ringer det på dörren och våra älskade vildbasar är här!
    Hälsa Thomas så gott!

    Kramar i massor från
    storasyrran, Kjell och Nessie

  7. Catharine skriver:

    Kan bara hålla med föregående talare 🙂 och tur med vädret verkar ni ha haft också. Inte illa med tanke på hur vädret varit och är i UK denna sommar. Wales är fantastiskt. När jag bodde i England för ett antal år sedan var jag på en kort ridsemester i Breacon Beacons nationalpark. Många vackra vyer men då hade jag tyvärr ingen kamera värd namnet. En sommar för ännu längre sedan var jag och min mamma på bussresa i Södra England och Wales som också var trevligt. Vill gärna tillbaka och se mer. För att inte tala om alla duktiga fåraherdar och hundar som finns där. Nästa år kanske.
    Idag har Ron och jag varit in till Stockholm som omväxling, vi är väldigt sällan in till stan. Det var soligt och ganska varmt, vi fikade i Gamla Stan och gick runt en stund och bara tittade. Mycket turister var det. Nu öser regnet ner igen över Hässelby. Ska ta och kika på de kort jag tog i Stockholm. För en gångs skull kom jag mig för att ta med kameran och faktiskt fotografera lite också.
    Ha en trevlig söndag, vi får hoppas på lite uppehåll mellan skurarna.
    Kram Cathy

  8. Anita skriver:

    Syster Eva … hoppas att skattjakten blev lyckad. Men det är jag övertygad att den blev 🙂 Tack för senast förresten. Jag är sååå glad att jag fick möjlighet att se Mamma Mia en gång till den här sommaren. Jag tror att det blir en given sing-a-long för oss i fortsättningen. Vi får väl ha två stycken, en i februari (Sound of Music) och en i höstrusket med Mamma Mia. Hoppas den kommer som Karaokeaversion. Jag är övertygad om att Åsa hänger med på den också. Och den gången behöver jag ju inte klä ut mig som nunna, även om det var kul. 😉

    Hoppas ni har en bra kväll med Nöttestabarnen.

    Ge alla jättevarma kramar från mig och Thomas

    —————————————————–

    Cathy … du verkar ju känna till Wales väldigt mycket. Det är underbart där. Väldigt likt Skottland med den underbara naturen. Och vet du … när vi var ute och gick första kvällen så hörde vi rop och visslingar någonstans långt ovanför oss. Jag sa att ”det är säkert några som vallar får” … och plötsligt så fick jag se en fårflock högt ovanför oss. Med hundar och fåraherdar. Det var fantastiskt och jag måste säga att jag tänkte på dig just då. Jag sa till och med det till Thomas.

    Annars har regnet vräkt ner här idag. Vi hann slå i alla staketstolpar utom en till vårt nya staket. Nu hoppas vi på lite uppehåll imorgonn så vi kan göra klart resten. Vi har också köpt 5 st 50 l säckar rhododendronjord som jag ska ha ut i min azaleasluttning. Jordnivån sjunker för varje år så det är bara att lägga på nytt.

    Hoppas att du också får en trevlig söndag Cathy!
    Kram Anita

  9. Claus skriver:

    Anita, har inte ”sett till dig under veckan”. Hoppas allt är bra och att du får en fin helg /Claus

  10. Anita skriver:

    Claus … allt är bra, förutom att semestern nu är slut 😉 Har helt enkelt inte haft tid för PC:n denna vecka. Tack för att du tittade in och jag hoppas du haft (och fortfarande har) en härlig helg!

Kommentera

