Passion!

Oj oj oj … undrar hur många som hittade min blogg tack vare den spektakulära titeln. Och så besvikna alla ska bli som väntade sig något riktigt smaskigt när det enda som visades var en rapport från min trädgård. 🙂

 
Men … blommor är passion! Och allra helst då när passionsblomman har börjat blomma och massor med knoppar är på gång …

Och till min stora glädje har nu också min pelargon ”Graveolens” (mer känd under det svenska namnet Dr Westerlund) börjat blomma …

Och i rabatten dansar solbruden en yster dans …

Tillsammans med min taggiga favorit, bolltisteln …

Och den röda solhatten ”Echinacea purpurea” med namnet ”Magnus”  …

Och avslutningsvis … min ”Lady in red” … Mme Julia Correvon som nu är fullkomligt översållad av blommor …

Jaha … en liten trädgårdsrapport från mitten av sommaren. Vädret har idag varit fint. Inget regn, helt lagom temperatur. En härlig sommardag.

Jag vet att aktiviteten vid bloggar och annat inte är stor just nu och det är väl som det ska vara. För inte ska man sitta vid datorn när det är sol och sommar ute. Men … om det nu skulle finnas några som tittar in här så hoppas jag att ni har det jättebra, att ni alla njuter av sommaren.

Det här inlägget postades i I trädgården. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Passion!

  1. Britt skriver:

    Solbruden är en klar favorit.//Britt

  2. Birgitta C skriver:

    Ett av mina dagliga nöjen är att titta in hos dig Anita i din trädgård och se alla dina fina växter, som du presenterar så sagolikt bra!
    Fortsätt så och ha det bra i sommarhagen!
    Kram/Birgitta

  3. Malin skriver:

    Oh… snacka om passion 🙂 så vackert!

  4. pudelflicka skriver:

    Dina blomsterbilder är helt underbara.
    Ha en skön söndag.
    Hedvig

  5. Bettan skriver:

    Ljuuuvliga bilder Anita! Speciellt fasnade jag för Solbruden, vilken läcker bild! Passion ja, passion för trädgård, om jag ändå hade det…:) Min trädgård skulle behöva det kan jag säga!
    Fast det är klart, hur mycket kan man göra i trädgården när regnet ööööser ner, dag efter dag efter dag efter… jah, you catch my drift..

    Ha en skön dag Anita å kraaam!
    /
    B

  6. Ulla skriver:

    Underbara bilder och passion, javisst! 🙂 Kul att din dr Westerlund blommar också. Jag slängde min, den blev så risig efter blomningen, men jag tog så klart nya sticklingar innan jag slängde den.
    Jag kunde inte hålla mig helt från bloggandet ändå,hi,hi….
    Ha det så gott!
    Kram Ulla

  7. Eva skriver:

    Kära lillasyster!
    Du kan verkligen fånga blommornas inre själ med dina bilder! Din passion för blommor går inte att ta miste på! 🙂 Jag blir rent passionerad när jag tittar på alla dina vackra bilder! Jag har tittat på bilderna från vår fantastiska matlagningsdag hos er och jag har även raderat en del dubletter.
    I morgon åker vi till Norrtälje och där blir vi några dagar! Det ska bli kul och vi ska även ta oss till Furusund och ta färjan över till Blidö! Där har vi aldrig varit. Annars går semestern sin gilla gång. Jag har läst ut en bok och börjat på en ny. En del korsord har det blivit också. Vi har gått härliga promenader också. Blir det inte regn mot eftermiddagen blir den en promenad då också!
    Hoppas ni har en underbara, avkopplade semester och om inte annat så ses vi den 6 augusti!

    Hälsa Thomas så gott! Kjell och Nessie hälsar!

    Kram
    Storasyrran

  8. Claus skriver:

    Anita, det där är väl verkligen vad man kan kalla passion, lämnar ingen oberörd. Ha det så bra nu i fullmånens tid /Claus

  9. ulrica skriver:

    Det är verkligen passion när man ser hur du njuter av att fota dina blommor i trädgården!! Underbara bilder.

    Ha en superskön sommar!
    KRAM

  10. Anneli skriver:

    En fantastisk passion och underbara bilder!! Jag gillar själv Passionsblomman jättemycket! Den är så otroligt häftig i själva blomman!
    Alla bilder är helt ljuvliga! Kallar du Magnus för Magnus eller är det just den sorten som heter det? Och i så fall…hur kom det namnet till? Spännande! Jag känner att namnet Magnus inte riktigt passar denna rosa ståtliga blomma ;O)

    Jag hoppas du njuter av dina blommor, sommaren och ledigheten!!

    KRAM!!

  11. Agneta skriver:

    Bolltisteln är väldigt speciell. en klar favorit. Så enkel i formen och med favoritfärgen.
    Såg den i går mot en gul vägg. Har ju koloniträdgårdar som granne.

    Har du aldrig funderat över att syssla med trädgårdsdesign eller liknande? Eller är det något som hägrar när det är dags för pensionen?

    Ha det så gott, Anita!
    Kramen, Agneta

  12. Anita skriver:

    Men kära nån … jag som trodde alla var på semester och så har så många tittat in här. Så glad jag blev över alla era härliga kommentarer. 🙂

    Själv så hinner jag över huvud taget knappt gå in på bloggen just nu för här pågår ommålning av hus. Sedan följer lite andra projekt. Tänk att allt tar minst dubbelt så lång tid som man tänkt sig. Men vi kämpar verkligen med att göra ett bra grundarbete. Kan tala om att jag kan knappt skriva på tangentbordet för jag har 5 plåster på diverse fingrar.

    Hoppas ni alla har det bra, att ni njuter av sommaren. Beroende på olika projekt så kommer jag att vara lite osynlig ett tag men om någon dryg vecka så kommer det att komma lite nya blogginlägg.

    Ha det gott så länge!

    Sommarkramar Anita

  13. Annika skriver:

    Man kan seee på dina blombilder hur mycket du älskar blommor å trädgård. Bilderna lyser av glädje, känsla och ömhet. Din fingertoppskänsla för dina blommor är snudd på magisk :o) Mycket vackert Anita. Passion i ordets rätta bemärkelse :o)

  14. Junitjej skriver:

    Wow, vilka fantastiska bilder!!! Jag älskar dem!

  15. carina skriver:

    Jag är en sen hösteftersläntare som råkade halka in här. Vilka fantastiska bilder!
    Helt underbara!

Kommentera

