Rödaste rött …

Skulle gå ut och fotografera lite röda rosor i trädgården tänkte jag. Men, då satte det igång att regna så jag kom bara till uterummet. Och där börjar det se ut som en djungel. Och det gillar jag. Upptäckte att jag har rätt mycket röda pelargoner.

En som jag gillar mycket är Vancouver Centennial. Den blommar rikligt!

Och denna okända röda …

Jaha … i brist på röda rosor fick det bli röda pelargoner. Fast nu kom solen fram. Men molnen ligger hotfullt nära. Ska se om jag kan ta en liten tur i trädgården.

Ha det så bra alla ni som eventuellt tittar in här!

Det här inlägget postades i I uterummet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Rödaste rött …

  1. Ulla skriver:

    Hej Anita! Hoppas du har en skön semester. Det har jag 🙂 Och jag ”semestrar” också helt från bloggen, men det hindrar ju inte att jag tittar runt vid tillfälle till mina favoritbloggar.
    Den översta bilden här tycker jag är så läcker! Härligt ljus och en underbar bakgrund.
    Jag gillar ju sådana bilder mycket. Tycker de blir så levande.
    Idag har vi ganska så varmt här men det mörknar över havet, kanske är det åska på gång.
    Nästa vecka blir det en tur till det sköna Skåneland.
    Ha det så gott!
    Kram Ulla

  2. Claus skriver:

    Klart läcker bild på Vancouver Centennial. Det är full blomning på pelargonerna hos mig också. Mycket pyssel blir det. Ha en riktigt bra helg /Claus

  3. Anita skriver:

    Ulla … jag har en jätteskön semester även om vi håller på och ska måla huset på utsidan (med allt vad det innebär med tvättning, skrapning av gammal färg, sandpappring etc). Men vädret så här långt har varit bra. En hel del häftiga regnskurar men ändå inget dagsregn. Ha det riktigt gott i det vackra Skåne … ett favoritlandskap hos mig.

    Claus … har inte du semester och ledigt från bloggandet 😉 Skämt åsido. Jag är glad att du tittade in. Härligt att höra att dina pelargoner blommar för fullt. Det är en härlig tid. Hoppas du har en riktigt skön ineldning på din semester.

Kommentera

