Gryning med New Dawn

Det är den första semesterdagen. Jag har just kommit in från morgonens frukost i uterummet. Snart ska det bli en sommarpromenad. Tänkte ha en god vana på semestern att gå upp tidigt och att promenera varje dag (om det inte spöregnar).

I trädgården blommar nu phlox och rosor. Klematis klänger i äppelträd och spaljéer. Och äntligen så har New Dawn börjat blomma. Den växer tillsammans med en röd klematis som jag tappat namnet på. 

Jag tog ett par bilder på New Dawn igår kväll. Med dom bilderna vill jag önska er alla en skön måndag!

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Gryning med New Dawn

  1. Fantastiska bilder av New Dawn!

  2. ulrica skriver:

    Åh, den första bilden är bedårande!!! Den känns väldigt ”Anita” -lik 🙂
    Jag hoppas du får en toppenfin semester.

    Här börjar vi semestern med att bara slappa.. vi springer fortfarande i nattkläder även fast solen lyser utanför dörren. Jag tror vi alla behövde det här hemma *S*.

    KRAM

  3. Ditte skriver:

    Verkligen en utsökt bild, den andra av dessa två, med sparsmakad och perfekt komposition. Båda är vackra bilder men i mina ögon har den andra det alldeles speciella ”det”!

    Tänk, jag hade precis samma intention som du, att i sommar börja varje dag med en promenad. Men, jag tror minsann inte sommaren har börjat än………….! 😉

    Stora kramen! / Ditten

  4. pudelflicka skriver:

    Åh vilka underbara bilder på rosen.
    Kram Hedvig

  5. Eva skriver:

    Käraste Lillasyster!
    Vilka underbara bilder på denna vackra ros! Så är det då äntligen semester. Den skålade vi ju in med glädje och fröjd hos er i lördags. Det var så himla trevligt att vi bara blir ett enda stort leende så snart vi tänker på det! 🙂 🙂
    Idag har vi varit och köpt en patchkabel till datorna, så nu är vi på banan igen. Sedan tog vi en tur till Nöttesta där vi fikade och njöt av sommar och ledighet! Jag ska bjuda Kjell på middag på Hebbevillans uteservering idag. Annars tar vi det bara lugnt.
    Vi gick en rejäl promena igår när vi var barnvakt och därför lät vi morgonpromenaden anstå tills i morgon.

    Hälsa Thomas så jätte mycket och tack för en underbar dag och kväll hos er!!!!!!!

    Kjell och Nessie hälsar så mycket!

    Kraaaaaammmmaaaaaaaaar
    Storasyster

  6. Catharine skriver:

    Önskar dig en härlig semester. Vad duktig du är som tänker gå upp tidigt och promenera. Jag lyckas med det ungefär varannan dag:-) och då blir det ju med hundarna runt i skogen. Sedan har ju Ron blivit så väldigt duktig på att träna nu så han går ut en lång promenad eller springrunda varje kväll. Jag hänger med på det nästan varje dag om det är okay väder. Har precis varit till veterinären och rabiesvaccinerat hundarna. Återvaccinering vart tredje år så att man kan ta med hundarna till UK om man får tid och råd igen.
    Kram Cathy

  7. Britt skriver:

    Vad härligt med sem, promenera låter inte dumt. Fina bilder på rosen.//Britt

  8. Claus skriver:

    Hrmmmm, kan inte se kommentarerna från de andra. Men så fina bilder. Och jag hoppas du får den bästa av semestrar. /Claus

  9. Anita skriver:

    Slottsträdgårdsmästaren … tack … det blir nog många bilder på New Dawn under semestern.

    Ulrica … men … det är väl skönt att bara slappa. Hoppas du riktigt njuter av din semester.

    Ditte … ja det är väl märkligt det där. När man bestämt sig att börja något, vid en viss tidpunkt, ja då verkar aldrig tidpunkten infinna sig. Hmmm .. har upplevt samma sak.

    Hedvig … stort tack för dina fina ord

    Eva …. käraste syster. Så härligt att ni är på banan igen. Nå, har det blivit någon morgonpromenad idag?

    Cathy … det låter härligt att vara ute i skogen med hundarna. Jag minns mina långa skogspromenader med min hund. Och jag hoppas ni kommer iväg till UK i höst.

    Britt … ja promenera är inte dumt. Men idag blir det ingen promenad. Vi ska iväg och titta på tak till uterummet istället

    Claus … men … jag blir väl galen på WP. Hur kommer nu det sig då. Själv ser jag alla kommentarer. Hoppas det var något tillfälligt. Och jag hoppas att du får den bästa av semestrar i nästa vecka när din börjar.

    Tack alla för att ni tittade in. Jag hoppas att ni får en riktigt härlig dag! 🙂
    Anita

Kommentera

