Ännu doftar kärlek …

Kom att tänka på Marie Fredrikssons fina text när jag kände alla blomdofter i trädgården igår. Smultronschersminen har börjat blomma och sände sina söta doftpuffar mot mig …

Pionerna blommar fortfarande men många av dom börjar tappa sina blomblad som låg som en matta på marken. För att få njuta riktigt mycket av de sista dofterna plockade jag en bukett …

 

När fredagskvällens mörker sänkt sig gick jag ut. Grannens jättelika fläder lyste vit mot mig i den mörka natten. Jag gick upp till skogsbrynet där schersminen växer. Som den doftade. Som den förtrollade mig. Innan jag gick in satt jag en stund i uterummet och bedövades av dofterna från min pionbukett.

Blommor är kärlek och ännu blommar schersminen och pionerna så … ännu doftar kärlek.

Ha en fin lördag var än ni är, vad än ni gör.

Det här inlägget postades i I trädgården. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ännu doftar kärlek …

  1. Catharine skriver:

    Vilken fin schersmin! Vi har en liknande och den har just börjat blomma lite smått. Den står nedanför vår nya fina veranda så man kommer att kunna sitta där tidiga förmiddagar och känna doften till fikat. Det är mest Rons son Jimmy som gjort den, han jobbar som snickare och har blivit väldigt duktig. Ron har hjälpt till men nu är det Jimmy som är experten 🙂 så han vill inte att pappa trixar för mycket själv tror jag. Ron är jätteduktig han också men Jimmy gör ju sånt varje dag så han har såklart massor mer erfarenhet nu. Himla bra när man kan ha lite nytta av släkten:-)
    Vi har också mulet idag men ännu ganska varmt.

    Ha en bra lördag. Själv ska jag bokföra juni månad så mycket jag hinner innan min redovisningshjälp kommer i veckan för halvårs avstämning. Rätt bra med mulet väder för mig med andra ord.
    Kram Cathy

  2. pudelflicka skriver:

    Vilka underbara bilder du har !
    Trevlig helg önskar Hedvig

  3. Claus skriver:

    Vilka fina bilder. Känner doften ända hit. 🙂 Visst är blommorna kärlek och även du, verkar ha haft en magisk sommarkväll. Jag hoppas du får många fina sommarkvällar. Din trädgård verkar väldigt spännande. Hoppas även att din lördag blir bra /Claus

  4. Anneli skriver:

    Den där Schersminen har min mamma på tomten också och den doftar helt fantastiskto och är jättesöta blommor på!! Tyvärr är vår alldeles full med löss… :O(

    Det är underbara bilder…och vilken härlig bukett!!

    jag önskar dig en superfin lördagskväll!!

    KRAM !!

    PS. Tack för din snälla kommentar i min blogg! Det värmer massor ska du veta!! DS.

  5. Ulla skriver:

    Det är ju så härligt med dofterna i trädgården. Jag har också en Schersmin i trädgården, men om det är smultronschersmin kan jag inte säga säkert. Just nu så blommar en härlig kaprifol med röda blommor i min trädgård, tror den heter skogskaprifol och den doftar också underbart. Jaa, blommor är verkligen kärlek och man blir så glad av dem.
    En underbar pionbukett som du fick ihop! Ha en fin lördagskväll! Nu ska jag gå igenom dagens trädgårdsbilder och kanske hamnar några av dem i bloggen vid lämpligt
    tillfälle 🙂
    Kram Ulla

Kommentera

