Glad midsommar …

… vill jag önska alla som eventuellt tittar in här idag.

Jag vaknade till en solig midsommaraftonsmorgon. Jag gick ut i trädgården, utan kamera, bara för att njuta av nattens regndroppar som fortfarande draperade blommor och blad. Jag lyssnade till fåglarnas serenader och humlornas surr. Pionen Sarah Bernhard hade lagt ned sina blommor efter nattens regn så jag fick skaka av vattnet och stötta upp henne igen.

Nu väntar frukost i uterummet innan vi åker en sväng till Taxinge för att titta på midsommarfirandet och frossa i kaffe med biskvier och jordgubbsbakelser. Sedan vankas sill och nubbe och biffstek med färskpotatis, sky och massor av lök.

Hoppas ni alla får en riktigt skön midsommarafton!

Ha det gott!
Anita

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Glad midsommar …

  1. Mona skriver:

    Hejhopp…

    Önskar dig en underbar midsommar….

    Kram
    mona//

  2. pudelflicka skriver:

    En helt underbar bild !
    Önskar dig en trevlig midsommar. Kram

Kommentera

