Prinsessan liljekonvalje …

Nu blommar hon igen. Jag blir lika glad varje år när jag ser de rosa knopparna. Men hon har bara två stänglar. Många blad kommer det men inte mycket blommor. De rosa kanske är kinkigare än de vita. Hon har precis slagit ut med några små klockor. Nu ska jag följa hennes vidare äventyr i den sköna månaden maj.

Det här inlägget postades i I trädgården. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Prinsessan liljekonvalje …

  1. Ulla skriver:

    Åh den är ju för härlig din rosa liljekonvalj! Lustigt att den har blivit rosa men det är väl jättekul att ha en sådan konvalj. Den får du vara rädd om och det är du säkert också.
    Bilden är jättevacker med ljuset i bakgrunden.
    Kram Ulla

  2. Malin Johansson skriver:

    Oh rosa, det har jag aldrig sett förut, himla fin

    Ha en fin vecka

    Mvh
    Malin

  3. Mona K skriver:

    Det var mig en söt lite ”prinsessa”. Har aldrig sett denna blomma i verkligheten. Jag har däremot massor med vanliga konvaljer, dom är också granna, fast dom förökar sig lite väl mycket.
    Ha det gott! Kram Mona K

  4. mgobilder skriver:

    Cornwall med omnejd…….jisses så vackert å så många fina bilder, man blir ju helt sjuk när man ser all växtlighet…..

    Liljekonvaljer ja, dom blommar för fullt, men intill dom så kryper både myror och spindlar så jag kommer mig inte för att lägga mig ner där…hm..måste träna bort den där småkrypsskräcken.

    Monafåna

  5. Anita skriver:

    Ulla … det är en rosa liljekonvalj som jag inköpt i England på en av mina trädgårdsresor. Jag är så glad att den trivs i min Södertäljeträdgård 🙂 Och jag är verkligen rädd om den. Jag vårdar den ömt 🙂

    Malin … nej det är ju inte så vanligt med rosa. Och dom blir inte lika kraftiga som de vita. Men jag njuter av min rosa skönhet.

    Mona K … vanliga vita liljekonvaljer … det är också så vackert. Jag ska försöka leta efter vita i helgen och kanske ta några bilder. Min rosa ”prinsessa” kanske får konkurrens av en vit brud.

    Mona … he he … tänk att man är så himla rädd för de där små krypen. Det är jag också. Men det värsta var nog ändå när jag låg på (och mosade) ca 5 mördarsniglar. Det var äckligt det.

    Tack för att ni tittade in och lämnade en liten rad. En skön helg önskar jag er alla!

    Kram Anita

  6. Claus skriver:

    Vilken härlig prinsessa. En dyrgrip att vårda. Faktiskt första gången jag ser en sådan. Bra koposition mellan motiv och ljus. Hoppas vädret fortsätter vara fint hos dig i helgen
    Claus

Kommentera

