Veckans akvarell – Om jag vore fyrvaktare …

… skulle min klippa vara en blommande trädgård …

Veckans akvarell brukar jag ju lägga ut varje lördag men imorgon åker jag på trädgårdsresa till England med en väninna så därför kommer veckans akvarell redan idag. Och det är en total fantasi. Mest målad på kul. Jag såg en bild på en fyr och började skissa lite och så växte ett osannolikt motiv fram. En karg klippa mitt ute i havet med en fyr och … en prunkande trädgård. Jag tyckte den passade bra som veckans akvarell för den visar ju att ”jag kan se blommor överallt”. Och jag är övertygad om att ”vore jag fyrvaktare” … ja då skulle den karga klippan min fyr var placerad på  vara översvämmad av prunkande blomsterprakt.

Jag hoppas att våren fortsätter sitt segertåg här hemma och att den ler mot mig när jag kommer hem igen. För när jag kommer hem är det den sköna maj …

Jag hoppas ni alla får en härlig kommande helg, en härlig valborgsmässoafton och en skön inledning på den vackra månaden maj.

Det här inlägget postades i Akvareller. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Veckans akvarell – Om jag vore fyrvaktare …

  1. Catharine skriver:

    Ha en riktigt bra resa. Lite avis är jag allt 🙂 hoppas vi kan komma iväg något i vår också. Tills dess ser jag fram emot din reseskildring och vackra foton från din resa.
    Idag har det inte varit lika varmt som igår även om solen värmde så kändes det en underliggande kyla liksom. Grannen sa att det skulle bli ner till -5 inatt. Jag har bäddat in min lilla luktärt i fleece (jag har planterat ut en planta som test) och burit in dahliorna.

    Kram, Cathy

  2. Ulla skriver:

    Det är väl härligt med fantasi och ibland får man skapa sitt alldeles egna drömställe med inslag ifrån en trädgård, lite karga klippor, lite hav och en fyr och så lite skog 🙂 Då kan det bli så vackert som i din akvarell.
    Ha det nu så gott på din resa!
    Kram Ulla

  3. Claus skriver:

    Trevlig överraskning med en ny tavla denna torsdag. Önskar dig också en riktigt bra resa.

  4. Anneli skriver:

    Jag önskar dig en riktigt trevlig resa…lite avundsjuk är jag nog ;O))

    Ser framemot din dokumentation! :O))

    KRAM och välkommen hem!

  5. Eva skriver:

    Käraste lillasyster, jag saknar dig! Men jag hoppas naturligtvis att du har haft och fortfarande har en underbar resa. Jag ska inte heller sjunga in våren i Ragnhildsborgsbacken, Kjell, mitt knä och jag är rörande överens om att det är bäst om jag låter bli. Det känns litet moloket, men jag får komma igen nästa år och den 10 maj!

    Kramar om dig gör storasyster

  6. Eva skriver:

    Glömde säga att jag tycker bilden är underbar! Och den underbara kraft som finns i växter passar även för karga fyrklippor!

    Kram igen

Kommentera

