20080302 – Nytt på hemsidan

Så var då denna helg till ända. En helg i regnets tecken. Det har varit en hel del sol i veckan men då helgen kommer … ja då kommer också regnet som ett brev på posten.

Nåväl … då får man ju tid till att sätta sig och titta igenom sina gamla bilder. Jag kom ihåg att jag inte sammanställt mina trädgårdsbilder för år 2007 så det har jag passat på att göra denna regniga helg. Och eftersom jag lovat att tala om på min blogg när jag lagt ut något nytt på hemsidan … ja då är det dags att göra det.

Så … nytt på hemsidan 20080302 är en vandring i min trädgård våren, sommaren och hösten 2007 …

gardensommar2007.jpg

Och så vill jag önska alla en bra vecka …

Det här inlägget postades i Nytt på hemsidan. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till 20080302 – Nytt på hemsidan

  1. Ulla skriver:

    Nu visste jag inte om jag skulle skriva här eller i din gästbok, men jag skriver här 🙂
    En härlig trädgårdsvandring du bjuder på med lika härliga bilder!
    Många fina växter och höstanemone är en växt som jag gärna skulle vilja ha.
    Den är så vacker.
    Så jag får nog skaffa mig den.
    Och så önskar jag dig en skön vecka!
    Kram Ulla

  2. Catharine skriver:

    Vilken underbar trädgård du har! Jag blev helt förälskad i rudbeckian Prairie Sun. Vi har en som heter Goldsturm tror jag, den är mörkare i mitten alltid och enfärgat gul liksom. Blyblomma är också något jag gärna skulle vilja ha.

    Vad härligt att ha så pass stor trädgård, man får liksom fler ”odlings zoner” på något vis än i en ganska liten vinkelradhus trädgård. Fast sedan beror det ju mycket på hur vädret blir under odlings säsongen också 🙂

    Nu blev jag sugen på att gå med i RHS också….vad kostar det?

    Nu är bokslutet i alla fall äntligen klart så gott som så jag kan sluta tänka på det. Jag var ju massage i förmiddags och det var jätteskönt, fast nu är jag rätt mör 🙂 Ska ta en kopp vitt (ljustbrunt) te och lägga mig på soffan tror jag.
    Ha en härlig kväll.
    Kram Cathy

  3. Eva skriver:

    …och nu har jag vandrat runt i din trädgård i cyberspace. Hoppas snart få går där in real life…….. gärna när azaleorna blommar. 🙂
    När jag ser din trädård genom kameraögat kan jag sakna att vi inte har någon egen trädgård. Men OK jag får väl gå i närkamp med balkonglådan med den nya kameran så kanske det kan bli något riktigt vacker där också.
    Kram
    Syrran

  4. Anneli skriver:

    Nu har jag njutit av en underbar promenad i din trädgård. Du tar HELT LJUVLIGA bilder…och riktigt många fina blommor har du också! Den sista oktoberbilden är jag helt förälskad i och skulle gärna se förstorad på en vägg!! HELT FANTASTISK!!

    TACK för den promenaden!! :O))

    Jag önskar dig en riktigt trevlig onsdag!

    KRAM!

  5. Catharine skriver:

    Hej igen,
    Jag är inte helt säker på att de vita löjtnantshjärtana heter Kaptenslöjtnant. Vet inte var det kom ifrån men jag har kallat dem för det sedan jag träffade min man och blev med trädgård 🙂 Jag ska genast undersöka saken 🙂

    Jag har tagit flera skott på både de vita och röda hjärtana och de är otroligt lätta att föröka. Bara trycka ner i jorden här hos oss. Kanske beror det på vilken jordtyp man har om de trivs. Vi har rätt lerig jord.

    Idag kom ett sånt där erbjudande från Allt Om Trädgård igen, 3 nummer för 49 kr och sekatör och doftliljelökar på köpet. Plus en blommig sax:-) Den här gången föll jag för det och skickade in lappen.

    Nu är det fika dags igen och idag skiner solen och det är varmt och skönt i uterummet 🙂 Hoppas ni hittar någon bra hantverkare som kan hjälpa er med uterummet nu då. Det är så sant så, de har alltid VÄLDIGT mycket att göra de där hantverkarna 🙂
    Ha en härlig eftermiddag.
    Kram, Cathy

  6. mgobilder skriver:

    Gissa om jag är avundsjuk på din trädgård…verkar vara rena paradiset!

    Mona//
    Hoppas du får en fin fredag…

Kommentera

